Platbodem Forum

Volledige versie: OpenCPN voor Android is er!
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Sinds 10 april:

www.cruisersforum.com/forums/f...-1-409-a-144262.html

Let wel het is een Alfa versie, dus nog niet eens een Beta versie.
Bugs etc. zijn mogelijk.

Bij veel mensen werkt het goed.
Ik denk dat het handig is om dan ook mensen hier te ondersteunen met een instructie hoe handig kaartmateriaal te downloaden en te installeren op het device.  Tevens is een dienst die boeien en wijzigingen daarin ook erg praktisch.  Nautin is daarvoor (boeien en wijzigingen) een prima bron. 
https://www.platbodemforum.nl/showthread.php?tid=169

Ik denk dat iedereen die het niet echt begrijpt, prima op afstand blijft, het is tenslotte een alfa versie: voor nerd's dus.
het is geen gelikte kant en klare software, alhoewel het boven verwachting werkt.
Wou wel even wat spelen met die openCPN op een android tablet, krijg alleen die APK niet geladen

dropbox link niet gevonden "Het bestand dat je zoekt, is verplaatst of verwijderd."

Heeft iemand die .apk voor mij?
Ik zal eens kijken of ik je kan helpen vanavond.  Het nadeel van alfa versies is is dat ze vaak worden bijgewerkt en mogelijk veel problemen bevatten.  Te hopen dat ik je kan helpen met een beta versie, is toch weer iets beter dan een alfa versie. 

Ter verduidelijking:

- alfa versie:  ontwikkelaars hebben iets wat ze willen laten zien aan de wereld: nauwelijks getest en mogelijk vol met problemen en fouten, niet geschikt voor eindgebruikers
- beta versie: beperkt getest, vaak al veel stabieler dan de alfa versie, toch nog wel wat problemen te verwachten: ongeschikt voor eindgebruikers met beperkte / geen it kennis en ervaring
- stable:  eindproduct.  Voor iedereen geschikt. 
Als je me via een PB een email adres geeft kan ik het morgen regelen.
We wachten maar even op WADnWIND want ik zie ook niet een nieuwe link met de software.  Meestal worden alfa versies snel na elkaar opgevolgd.
Ik zal de file van m'n telefoon kopieren vandaag.
Zie PB.
Installatie op een ASUS tablet TF101. Eerste poging is weinig bemoedigend. Een half wit scherm, blijkbaar een welkoms scherm zonder tekst en niet aanklikbaar. gelukkig wel een manier gevonden om hier om heen te werken.
Vervolgens het programma zelf: Mooi eenvoudig met grote duidelijke knoppen aan de bovenzijde. Eerst maar eens de interne GPS toewijzen, helaas liep toen het programma vast en wil niet meer goed opstarten. Later maar eens verder kijken.
Het is mogelijk dat het programma op de achtergrond nog draait en daarom niet meer wil starten.  Dat kun je op verschillende manieren verhelpen, de eenvoudigste is je tablet opnieuw op te starten (dus uit en aan, niet in slaap mode).
Link verwijderd.

Zie waarschuwing hieronder!
Let goed op wat je doet, in het topic op cruisersforum staat ook een duidelijke waarschuwing waarom de software is verwijderd. Het verkeerd gebruik kan namelijk heel je tablet onklaar maken. Het is niet voor niets alfa software.
Nieuwe Alfa versie!! ( wel altijd voor eigen risico, een alfa versie is (kan) onstabiel blijken)

http://www.cruisersforum.com/forums/f134...45244.html

Hello testers.

The 4.1.427 Alpha test release of OpenCPN for Android is available for download now.

https://www.dropbox.com/s/vrnye0t3sf...1.427.apk?dl=0
Changelog:

8. Incorporate github master branch changes, including:
...Quilting of skewed raster charts.
...timed or manual toolbar hiding method.
9. Correct screen geometry calculations when android ActionBar is shown.
10. Improve ChartBar rendering geometry.
11. Improve StatusBar rendering geometry.

The big change here is automatic quilting of all raster charts, including skewed charts commonly seen in NOAA issues covering US east coast waters. You will also note some improved screen composition for the various android versions, with or without the android action bar enabled.

As a result of this Alpha test series, I am convinced that OA is generally compatible with a wide variety of android devices. Accordingly, this will be the last Alpha test of OA. We shall shortly move on to an "official" Beta series for OA, including Bug tracking and all that.

Thanks so much for all your patient help. Keep the feedback coming.

Good Luck
Dave