![]() |
Test reddingsvesten 275N - Afdrukversie +- Platbodem Forum (https://www.platbodemforum.nl) +-- Forum: Accessoires, uitrusting en gadgets (https://www.platbodemforum.nl/forumdisplay.php?fid=13) +--- Forum: Uitrusting (https://www.platbodemforum.nl/forumdisplay.php?fid=53) +--- Topic: Test reddingsvesten 275N (/showthread.php?tid=57) |
Test reddingsvesten 275N - Fred - 24-03-2013 Omdat we al weer een seizoen of 5 gebruik maken van onze reddingsvesten (150N, Secumar) en deze voor mooi weer omstandigheden op het IJsselmeer zijn aangeschaft, waren we op zoek naar een zwaardere uitvoering van een vest. Aangezien we weer eens een kortingsactie van Compass hadden hebben we eerst daar eens rondgekeken. Veel keuze, maar de testwinnaars van de onlangs uitgevoerde ANWB test waren of duur of niet verkrijgbaar. De vesten van Compass zelf waren niet meegenomen in de test van de ANWB. filmpje Yacht.de Preview (vergroten !!) Daar komt de Compass 275N ook goed uit de test, als zijnde beste prijs/kwaliteit verhouding. Scheelt wel een enorm bedrag in de aanschaf. Voor zee met zeilkleiding is dat toch wel een goede investering lijkt ons want te vaak zijn we op het wad ineens met een fors hardere wind geconfronteerd als dat je had kunnen verwachten op basis van de voorspelling. Vooral Ameland als bestemming lijkt vaak voor verrassingen te zorgen. RE: Test reddingsvesten 275N - Ursus - 24-03-2013 Al eens bij de offshore bedrijfkleding sites gekeken? Scheelt soms een hoop geld en zeker weten dat ze goed spul verkopen. RE: Test reddingsvesten 275N - Fred - 24-03-2013 Wel eens gekeken voor zeilkleiding maar niet voor vesten. De Compass vesten hebben we kunnen aanschaffen voor 85 euro per stuk, inclusief verzending. Dat lijkt me een prima prijs voor een vest die in testen heeft aangetoond je prima te draaien met je hoofd omhoog. Regen / zeilkleiding hebben we inderdaad overwogen bij de offshore handel te halen, net als andere kleding gekocht wordt bij de coorperatie (visserij) of werkkledingwinkel in de stad. De watersprot juwelier wordt toch al wel rijk genoeg van ons, hoewel de meeste voor platbodems weinig tot niets hebben. Bedankt voor de tip ![]() RE: Test reddingsvesten 275N - Ursus - 25-03-2013 Kan het filmpje niet goed kijken op de ipad hier, maar is dat ook een automatisch vest, de Compass? Als die een beetje goed is, is dat zeker niet duur! RE: Test reddingsvesten 275N - Fred - 25-03-2013 Dat is een automatisch vest en eentje die je goed op je rug draait. De compass is niet het beste vest, wel het vest met de beste prijs/kwaliteit verhouding waarbij je geen concessies doet aan de veiligheid. Link naar shop Ik zie net dat ik heb overdreven. 90 euro, nog steeds niet duur RE: Test reddingsvesten 275N - Ursus - 25-03-2013 Hahaha, het wordt steeds meer. €107,- met kruisgordel en die zou ik er toch echt wel bij nemen! RE: Test reddingsvesten 275N - Ferry - 26-03-2013 Wij hebben nav de vorige test in de Waterkampioen de Plastimo pilot 275N gekocht. Prima vest, gelukkig nog nooit gebruikt om gered te worden. Wel veel gedragen overigens. Echter overweeg ik een iets professioneler vest aan te schaffen. Ik doe nog wat in Friesland met zeilkampen op skûtsjes. Ook al loop ik daar als vrijwilliger, toch valt dat onder de SI en alle andere fratsen, en moeten inflatable vesten gekeurd zijn. Opzich geen probleem, en dit jaar gewoon laten doen, zo oud is hij nog niet. Echter: Wanneer je dat geld in je zak houd, kun je na 1,5 keuring (inclusief smeltpatroon etc) een nieuw vest kopen. Aan de andere kant: Dat optelsommetje kun je altijd maken, alleen wordt het dan bij 2,5 of 3 of 4 keer, afhankelijk hoeveel geld je besteed aan een vest. Voorlopig kan het weer 2 jaar, we kijken wel. Heb overigens voor de grap een tijdje geleden de spinlock 275N gepast, zit wel echt comfortabel, en is echt af. Jammer van de prijs. Dat wel. RE: Test reddingsvesten 275N - hereditas - 27-03-2013 Aangezien wij niet vaak op groot water zitten worden de vesten ook niet veel gedragen bij ons. Wij hebben secumar 150 vesten die als je het goed doet om de 2 jaar moet laten keuren en na 10 jaar zelfs om het jaar teminste als je aan de regels van de scheepvaart wilt voldoen. Maar zoals gezegd we dragen ze weinig dus laat ik ze niet keuren, ik blaas ze ter controle ieder voorjaar op om de kijken of ze niet lek zijn RE: Test reddingsvesten 275N - Jomanique - 26-06-2013 Wij hebben Besto vesten die elke 2 jaar gekeurd moeten worden. Daarnaast hebben wij een reddingsboei en een werplijn aan boord. |