Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hardhout
Misschien weet iedereen in de buurt van zijn woonplaats geschikte adressen voor wanneer men eens wat hardhout nodig heeft voor het schip, maar hier toch maar even een tip.
Ik moest gisteren twee eiken balkjes (10 x 12 x 100) hebben waarmee ik een eiken salontafel aan de wensen van een klant moet aanpassen. Eerst heb ik wat op internet gezocht, maar daar vind ik veel vers gezaagd eiken, en/of vaak ver van huis. Zo kwam ik toch weer terecht bij Talens in Punthorst. In het verleden heb ik daar ook het essen voor mijn gaffel weggehaald. (Ongetwijfeld ligt daar voor miljoenen aan hout in de loodsen, en volgens mij wordt dat hele bedrijf gerund door de heer Talens samen met 1 werknemer.)
Het werd een 10 x 14 van ongeveer 230 cm die de heer Talens - volgens mij is hij de 65 inmiddels al ruim gepasseerd - persoonlijk onder een stapel met andere maten uittrok. Eerst schrok ik wat van de prijs van 85 euro, maar toen ik het balkje thuis op maat zaagde bleek ik een heel mooi droog stukje eikenhout te hebben. Bij even zoeken op het www vond ik bij Fijnhout Drenthe (is ook een optie, en heb ik het hout voor mast en giek weg) een 1880/m3 voor hout van die dikte, (maar dat zijn dan wel lengtes vanaf 4 m) en dan kom je met die 85 euro aardig in de buurt.
Misschien heeft iemand er in de toekomst iets aan.
Je kunt er niet pinnen, dus alles contant.

Groet, Jack.
"Elke keer als je aan de kant van de meerderheid staat, is het tijd om stil te staan en na te denken." (Mark Twain)
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Antwoord

Berichten in dit topic
Hardhout - door popeye - 11-02-2014, 10:26
RE: Hardhout - door hereditas - 11-02-2014, 17:05
RE: Hardhout - door popeye - 12-02-2014, 22:34
RE: Hardhout - door popeye - 13-02-2014, 17:52
RE: Hardhout - door popeye - 13-02-2014, 22:42

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)