This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dikte schoot
Ik ga mijn schoot vervangen.
Er lijkt mij nu 12mm op te zitten, maar het meten is lastig omdat de lijn natuurlijk goed voorgerekt is nu.
De ruimte tussen de wangen van de blokken is 20mm. Er zou dus ook 14mm in kunnen.
Ik wil S-Classic van de lijnenspeciaslist.nl gebruiken.
Hebben jullie opmerkingen en/of tips?

Ik gebruik het ook als strijktalie op de sprenkler dus ik moet met mijn volle gewicht(75kg) nog goed grip hebben.

Huitema Zeeschouw 9m
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
(27-06-2019, 15:56)Eddy Keijzers schreef: Ik ga mijn schoot vervangen.
Er lijkt mij nu 12mm op te zitten, maar het meten is lastig omdat de lijn natuurlijk goed voorgerekt is nu.
De ruimte tussen de wangen van de blokken is 20mm. Er zou dus ook 14mm in kunnen.
Ik wil S-Classic van de lijnenspeciaslist.nl gebruiken.
Hebben jullie opmerkingen en/of tips?

Ik gebruik het ook als strijktalie op de sprenkler dus ik moet met mijn volle gewicht(75kg) nog goed grip hebben.

Huitema Zeeschouw 9m
Eddy,
Het hangt vooral af van de diameter van de schijfjes in de blokken. Als je kleine schijven hebt (tot pakweg drie duim) dan kun je beter geen 14 mm of dikker nemen, want dat loopt veuls te zwaar.  Je schoot wil dan niet meer uitlopen bij lichtere wind.
Heb je grotere schijven? Dan kun je een slag dikker kiezen.
Groet!
Wim.
Genoeg is meer dan veel
Antwoord
Het zijn ongeveer 3 duims schijven.
Dan wordt het dus 12mm.
Dankjewel, das weer echt nuttige en concrete info.

Huitema Zeeschouw 9m
9m Huitema Aphrodite
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)