This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schouw
Eindelijk we hebben een schouw, is nog wel wat werk aan maar dat geeft niet. Motor heb ik er al uit deze lekte olie en de keer koppeling stond vast in zijn achteruit.. (Bukh dv 20) Koppeling is wer los alles schoongemaakt en nieuwe lagers.
Nu nog de binnen inrichting. Kan iemand ook vertellen wat voor schouw dit is
Antwoord
Welkom Kuijper,

Het is handig om dan even een paar foto's of linkjes naar foto's van je schouw te plaatsen. Als dat niet lukt kun je ze ook mailen naar het adres dat links onderop de pagina staat onder het linkje contact opnemen. Dan zal ik ze in dit draadje plaatsen. De maximale grootte is 500 KB per foto, dat lukt meestal wel als je ze verkleint naat 800*600 en ze opslaat in jpg/jpeg formaat.
Antwoord
Ik heb al foto's gestuurd
Paul

Hier zijn ze dan:

Antwoord
Hallo Paul,

Welkom op het forum, leuk om er weer een schouw bij te hebben. Dream: is dat Engels of Frysk?

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Hoi pylk
Dit is nog de naam vande vorige eigenaar haar nieuwe naam word Femke maar niet uit Friesland
Antwoord
Ik ben geen kenner van schouwen maar ik denk dat dit een kajuitschouw is.
http://www.ssrp.nl/stamboek/scheepstypes...juitschouw . Het zou ook zelfbouw kunnen zijn.
Antwoord
Een zeeschouw heeft meestal een minder breed boeisel.
Als je naar het voorbord kijkt, zit er wel weer een heel klein beetje een Jonker Paans (uit het altijd gezellige Dordrecht) trekje in, maar toch ook niet.
Zover mijn kennis reikt stem ik ook voor kajuit schouw Tongue

Je kunt je altijd even richten tot de SSRP.

Wij hadden niet de intentie om de Ostara in het stamboek te krijgen (omdat er zaken zijn die in het stamboek totaal anders omschreven zijn, bijvoorbeeld ons stalen roer, wat van hout hat moeten zijn.). Op de klassieke schepenbeurs hebben we een babbeltje gemaakt bij de VSRP (gelijk lid geworden) en bij de SSRP, welke ons graag verder wilden helpen. Dus wij schreven ons ook daar in, stuurden de gegevens door en kwamen tot het volgende resultaat: http://zeeschouwostara.nl/index.php/vers...6-stamboek

Verder doet de lijn van jouw schip mij erg denken aan de Jedysa: [Afbeelding: zeeschouw13a.JPG]

Die heeft een vergelijkbaar breed boeisel, maar wel een veel meer zeeg in het schip.

Succes met klussen!
Kom, hijs de boeg en gijp de kiel
Fok de kluiver en aan het wiel
Oh, strijk het zwaard en reef de mast
Houd de wind aan bakboord vast...

www.zeeschouwostara.nl
www.facebook.com/zeeschouwostara
Antwoord
Wink 
Leuk, kom ik ons eigen schip als voorbeeld tegenSmile

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Zo na heel wat klussen is de koppeling gereviseerd ( nieuwe lagers en afdichtingen goed schuren zodat de roest eraf was nu loopt het weer soepel) en de motor nagekeken.Ik miste her en der wat onderdelen deze besteld en erop gezet . Na het terugplaatsen motor geprobeerd en deze liep gelijk. Ok bedrading vernieuwd dus we zijn eigenlijk als nieuw weer. Gaan nu eerst lekker toeren en dan eens kijken of de zeilen nog passen.
We moeten nog 1 zwaard opknappen deze heeft wat slechte plekken en de buitenkant weer in de lak
Zoals je leest genoeg werk
Antwoord
Zoals al eerder gezegd: Koop een boot.... Tongue

Gelukkig zitten de eerste klussen er weer op en kun je varen.

www.zeeschouwostara.nl
Antwoord
Ik heb haar zien liggen in de ringvaart!

www.zeeschouwostara.nl
Antwoord
Het belangrijkste is dat je weer vaart Smile de rest is puntjes op de i
Hoewel die puntjes heel veel energie en tijd kunnen kosten (sprak ze uit ervaring)

Veel plezier deze zomer met het mooie weer en jullie Dream
Antwoord
En we hebben haar gezien in de Ringvaart! leuk plekje daar.

www.zeeschouwostara.nl
Antwoord
(19-08-2013, 20:51)Ferry schreef: En we hebben haar gezien in de Ringvaart! leuk plekje daar.

Ga je het iedere keer zeggen als je de schouw hebt zien liggen? :p
Dan weet ik nu inderdaad weer over welke je het had.

Het enige wat ik er over kan zeggen is dat het in mijn ogen inderdaad wel een beetje lijkt op de Jedysa. Ik hoop er ooit meer verstand van te hebben Wink
Antwoord
Op het eerste gezicht hebben ze wel wat van elkaar, maar de Jedysa heeft een stuk meer zeeg. En ze is veel ronder.Tongue

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Het dek heeft inderdaad meer zeeg. (nu je het zegt Angel)
Bij deze schouw lijkt het wel alsof het dek kaarsrecht is?
Antwoord
Dat wilde ik maar even horenBig Grin

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
(30-07-2013, 19:27)Ferry schreef: Ik heb haar zien liggen in de ringvaart!

Hoi Ferry klopt als een bus dus kom rustig langs als je in de buurt bent
Antwoord
Dat zal ongeveer met Hemelvaart weer zijn, dan zijn we weer op de kaag voor de Kaagcup van scouting.

www.zeeschouwostara.nl
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)