This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toekomst platbodemforum
Dag zeer gewaardeerd lid van dit forum,

Een jaar of wat geleden heb ik dit forum in het leven geroepen. De reden was omdat er geen plek was om specifiek kennis over plat- en rondbodem schepen te delen. Er was het zeilersforum, maar dat was in mijn beleving vooral een plek om plastic schepen en hun enorme meerwaarde te ventileren. Platbodems en dergelijke hadden daar geen draagvlak in de vaak nogal scherpe 'incrowd' . Helaas zie ik erg weinig participatie van platbodem liefhebbers op dit forum. Als dat niet verandert trek ik de stekker er uit of (en dat heeft mijn voorkeur) draag ik het forum over aan iemand anders. Ik betaal zonder sponsoring alle aspecten van dit forum. Prima als daar voldoende draagvlak voor is maar ik kijk nu dagelijks naar een forum waar nu 14 dagen geen enkele post op verschijnt. Voor zover ik het nu in kan schatten is er geen behoefte aan een forum voor dit type schepen. En zelf zeil ik al een aantal jaren niet meer. Overtuig me maar waarom dit forum nog door moet gaan, kostendekkend zou al een prima begin zijn.

En 14 dagen geen reactie is ook een antwoord....

Groet,
Fred
Antwoord
Ik moet zeggen dat ik de sfeer op het forum een verademing vindt, vergeleken met sommige andere fora. En inderdaad is het in de winter soms erg stil, ik kijk elke dag wel even of er iets nieuws gepost wordt, maar ook mijn schouw ligt onder, een blauw, zeil in de haven en geeft weinig reden tot nieuws. Als straks de kans op vorst weer voorbij is zal er vast wel weer een vraag of opmerking van mijn kant komen.

Wat mij betreft, fijn dat je al dat werk doet en gewoon doorgaan.

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Sluit me bij Pylk aan, ik vergelijk de fora graag met een kantine van een watersportvereniging. Er is een luide discussie aan de bar, maar er staat ook een tafeltje waar op rustige respectvolle toon ervaringen uitgewisseld worden.

Denk dat dat tafeltje weer wat drukker wordt zodra de winterslaap voorbij is.

Of dat voor jou voldoende is kan ik natuurlijk niet inschatten.
Antwoord
Ik ben ook erg tevreden met de manier van praten hier.
Ook al is het nu erg rustig kijk ik ook elke dag even of er wat staat.
Er is zeker nut, ik zie het hier als kennissen met gerichte kennis die open staan voor alle platbodem gezinde.
Andere locaties zijn vol met mensen die daardoor beïnvloed worden in hun reactie door de menigte.
Maar hoe we nu de reacties iets omhoog kunnen schroeven heb ik helaas ook even geen invulling voor.

Huitema Zeeschouw 9m
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
Voor mij voorziet dit forum in zijn huidige vorm duidelijk in een behoefte. Neemt niet weg dat het soms wel heel stil is, terwijl er toch zo onzettend veel valt te melden over onze categorie scheepjes. Het zou wel helpen, als we met z'n allen wat minder terughoudend zouden zijn om onze eigen ervaringen en "uitdagingen" bij het varen en onderhoud hier met elkaar te delen. Je bent immers nooit uitgeleerd.
Maak niet steeds dezelfde fout, er is keus genoeg
Antwoord
Fred,

Ook ik kan me helemaal vinden in de reacties; het is een aangename plek waar ik al veel zaken gelezen heb die ik heb kunnen toepassen in het leven op en rond ons scheepje. Vaak hoeft dat niet eens direct een 'oplossing' te zijn maar zijn de gedeelde overwegingen al zeer waardevol. Mijn ervaring is dat er altijd reactie komt op een vraag of plaatsing.

Groet Matthijs
Ro16
Vissermanschouw Ro16
Antwoord
Beste Fred,
Niet twijfelen want al is het soms wat rustig het Platbodemforum voorziet zeker in een behoefte!
Wellicht is de rust op dit forum een pré.
Op het Zeilersforum schiet het juist helemaal de andere (en soms de verkeerde) kant op met teveel meningen.
Ga zo door!
Met hartelijke groet,
Robert
Staverse jol HL38

Ps.
Ik heb geen idee qua kosten. Helpt een financiële bijdrage van de leden soms?
Antwoord
Hoi,
Ik ben nieuw hier (sinds gister aangemeld) al keek ik al wel een jaar mee. Ik ben blij dat dit forum er is en hoop dat er nog jaren blijft. Ik ben geïnfecteerd door het platbodemvirus door twee buren (een met een kleinere grundel en een met een schouw), wat niet zo gek is aangezien ik op het water woon (woonark). Ik heb sinds vorig jaar juni een grundel uit 1970 die de laatste jaren op de werf lag en wel toe is aan wat opknapwerk. Juist antwoorden op vragen daarover vond ik op dit forum. Bovendien word ik van de vele verhalen die ik hier lees enthousiast om zo snel mogelijk de zeilen te hijsen. Dus ja, dit forum heeft bestaansrecht, vormt een onmisbare bron aan informatie en levert meer plezier op dan wellicht direct zichtbaar is. 
Michiel

Gipon grundel 'Wetterpolsker', 7,5 meter, bouwjaar 1970
Antwoord
Fred,
Zoals anderen ook al melden is het hier een aangename oase van rust. De posts zijn hier altijd gericht op de doelgroep en er zit veel kennis. Ook ik kijk meerdere keren per week.
Hier gaat het tenminste niet over nutteloze engelse termen, waar we al 500 jaar een vernederlands woord voor hebben. Ik hoop niet dat je de moed laat zakken, want dat is niet nodig!

Jugo
Wad'nWind
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord
Hartverwarmend jullie reacties. Dank je daar voor!

Even een paar feiten:
180 gebruikers zijn al 3 jaar of langer niet meer ingelogd.
310 gebruikers hebben nooit een reactie gepost op dit forum. We hebben 511 gebruikers, maar eigenlijk niet meer dan 200 die iets bijdragen . Dat is een heel klein groepje. Ook organisaties als SSRP en VSRP zijn niet aangehaakt, los van het feit dat niet iedereen het eens is met waar deze clubs voor staan. Ik heb het wel geprobeerd. Spraakmakende gebruikers haken af hier, en ook ik ben geen zeiler of platbodemzeiler meer sinds Bolster met mijn ex is meegegaan. Ik ga nog wel even door maar zoek eigenlijk een mogelijkheid om de boel over te dragen aan iemand of liever nog een belangenvereniging.

Dus IT kennis, liefde voor platbodems en bereid een leuk en relaxed forum te sturen (wat niet heel veel tijd kost omdat we allemaal heel lief zijn hier) ? Neem contact op en dan zal ik het een en ander toelichten.

Bedankt voor de hartverwarmende reacties,
Fred
Oh ja, het emailadres is aangepast in verband met de grote hoeveelheid spam: info is nu informatie geworden.
Antwoord
Beste Fred,

Hierbij nog een verlate reactie op bovenstaande. Ik ben een redelijk fanatieke platbodemzeiler van een klein jachtje (Grundel 8.5). Ik bezoek zeer regelmatig het platbodemforum. Dit forum biedt m.i. een schat aan informatie die ik regelmatig toepas !!
Ik zou het heel jammer vinden als deze kennis niet langer op deze manier beschikbaar zou blijven en uitgebreid zou worden. Omdat ik tevens lid ben van de SKVR (Schipperskring Kooijman De Vries van Rijnsoever) en ons scheepje ook ingeschreven is in het stamboek vraag ik me af of ooit overwogen is het forum te koppelen aan b.v. de SKVR. Ook hier is een schat aan expertise waar m.i. velen gebruik van zouden kunnen maken. Mocht ook de SKVR hierin interesse tonen dan is wellicht onder deze schippers ook wel en ICT'er die er wat voor voelt de website te sturen. Zelf beschik ik helaas niet over die kennis...
Goed ook om te vermelden dat de SKVR wellicht in de toekomst samengaat met de VSRP (vriendenkring van het stamboek).
Ik ben benieuwd naar de teacties.

met vriendelijke groet, Klaas de Jong
Antwoord
Hallo Klaas,

Dank je voor je reactie. In het verleden heb ik contact gehad met de stamboekbeheerder van de SSRP, die woont hier een kilometer vandaan. Ook hebben we mensen van de VSRP op het forum, hoewel niet meer recent actief. Maar je post heeft me wel even weer getriggerd om een mailtje naar de VSRP te sturen met de vraag of zij hier een rol in willen spelen. Expertise bij die verenigingen is er wel, ze hebben immers nu ook al een website. En ik vind het wel een club die prima aansluit bij dit forum.

Groet,
Fred
Antwoord
Hoi Fred, mocht je een adres willen om contact te zoeken met ook de SKVR dan laat het maar weten.

Mvg, Klaas
Antwoord
Hoi Klaas en andere forumleden,

Inmiddels heb ik contact gehad met de VSRP en daaruit blijkt dat er ontwikkelingen gaande zijn waarin diverse platbodem/rondbodem organisaties betrokken zijn, waaronder ook de SKVR. Om niet vooruit te lopen op zaken doe ik nu geen mededelingen maar ik zie wel mogelijkheden om dit forum op een goede manier elders onder te brengen. Dit is nog in een aftastende fase en er is geen garantie dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren maar zou prima kunnen passen in de doelstelling waarom dit forum is opgericht.

Groeten,
Fred
Antwoord
Dat klinkt goed, je doet goed werk. Bedankt!

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)