This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Merk en type schouw achterhalen
Goedemorgen,

Nieuw hier op het forum, maar direct een vraag.

Afgelopen week een motorschouw gekocht met het nodige opknapwerk.
Het is een schouw van ca. 9 x 3 meter voorzien van een Volvo Penta MB20B.

Aangezien ik bij het opknappen het origineel in gedachte wil houden hoop ik dat iemand mij op weg kan helpen om het exacte merk/type te achterhalen.

Heeft iemand ideeën/tips?
Een avondje speuren op internet heeft mij nog niet verder geholpen helaas.

Met vriendelijke groet
Yildun

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Dag Yildun,

Ik heb geen idee over het merk of het type.
Schouwen zijn het allersimpelste scheepstype, ruwweg 6 platen staal die aan elkaar worden gelast. Daarom zijn er heel veel van dit soort schepen door hobbyisten in elkaar gelast. Maar ook door werven, natuurlijk.
Een van de werven die dat deed was Beenhakker in Gorinchem.

Niettemin, je hebt een leuk en ruim bootje. Geniet er van!
Wim.
Genoeg is meer dan veel
Antwoord
(06-06-2020, 20:11)Berghout-2 schreef: Dag Yildun,

Ik heb geen idee over het merk of het type.
Schouwen zijn het allersimpelste scheepstype, ruwweg 6 platen staal die aan elkaar worden gelast. Daarom zijn er heel veel van dit soort schepen door hobbyisten in elkaar gelast. Maar ook door werven, natuurlijk.
Een van de werven die dat deed was Beenhakker in Gorinchem.

Niettemin, je hebt een leuk en ruim bootje. Geniet er van!
Wim.

Dag Wim,

Bedankt voor je reactie!
In dat geval ga ik alles lekker zelf uitvogelen en kijken wat ervan te maken valt.
Gelukkig genoeg tips en voorbeelden te vinden hier op het forum, dus ik ben benieuwd wat ik ervan kan maken.

Groet
Yildun
Antwoord
Hoi Yildun,

Allereerst welkom op het forum. Succes met het vinden van informatie over je motorschouw. Ik kan je helaas niet helpen, en moet ook eerlijk bekennen dat er hier relatief veel zeilende platbodembezitters zijn. Dus of de mensen je hier kunnen helpen weet ik niet, ik weet wel dat ze je graag zouden willen helpen als ze dat zouden kunnen.

Groeten,
Fred
Antwoord
Welkom.

Goed beschouwd zijn er heel wat schouwen te aanschouwen hier Wink
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)