Dit forum gebruikt cookies.
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw inloggegevens op te slaan als u bent geregistreerd, en uw laatste bezoek als u nog niet geregistreerd bent. Cookies zijn kleine tekstdocumenten die op uw computer worden opgeslagen; de cookies die door dit forum worden geplaatst, kunnen alleen op deze website worden gebruikt en vormen geen beveiligingsrisico. Cookies op dit forum houden ook bij welke specifieke onderwerpen u hebt gelezen en wanneer u ze voor het laatst hebt gelezen. Bevestig of u deze cookies accepteert of weigert.

Er wordt een cookie in uw browser opgeslagen, ongeacht uw keuze, om te voorkomen dat u deze vraag opnieuw krijgt. U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment wijzigen via de link in de voettekst.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Houten mast en specht(en)
Ben even benieuwd wat jullie ervaringen zijn met spechten die tikken tegen de houten gelakte mast?

Vanmorgen vroeg vond een bonte specht het nodig om gaatjes te tikken door de laklaag van mijn mast. Sad Sad
De mast heb ik juist afgelopen jaar kaalgehaald en opnieuw gelakt. Erg zuur...
Vorige zomer had ik daardoor ook drie gaatjes in de laklaag
.
Hoorde getik en zag een bonte specht bovenin mijn mast zitten. Heb vanmorgen mast gestreken en zag 5 gaatjes in de laklaag. Heb ze maar laten vollopen met blanke lak.

Twee vragen:
Ben ik soms de enige?
Wat kan je er tegen doen?
Antwoord
(12-07-2020, 21:27)Jollenbaas schreef: Ben even benieuwd wat jullie ervaringen zijn met spechten die tikken tegen de houten gelakte mast?
Vanmorgen vroeg vond een bonte specht het nodig om gaatjes te tikken door de laklaag van mijn mast. Sad Sad
De mast heb ik juist afgelopen jaar kaalgehaald en opnieuw gelakt. Erg zuur...

Hoorde getik en zag een bonte specht bovenin mijn mast zitten. Heb de mast gestreken en zag 5 gaatjes zitten die ik gelijk heb gelakt.

Twee vragen:
Ben ik soms de enige? Wat kan je er tegen doen?

Speciaal geselecteerd Cool
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: https://www.palingaak.nl/
Antwoord
Nou daar baal ik enorm van en vrees dat hij ook weer terugkomt...
Antwoord
MIsschien helpt het om een plastic roofvogel in de mast te hangen als je niet vaart?
Antwoord
Heb maar de twee clubvlaggen gehesen. Wellicht helpt het.
Antwoord
(13-07-2020, 18:49)Jollenbaas schreef: Heb maar de twee clubvlaggen gehesen. Wellicht helpt het.

Volgens de etiketten mag dat er ook maar één zijn

Huitema Zeeschouw 9m
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
Dank je.
Bedoel de clubvlag en de stichtingsvlag van de SKV. Smile
Antwoord
Zit zelfs te denken aan een masthoes die je net als een rolfokhoes omhoog trekt.
Maar of dat de oplossing is?
Krijg die dan moeilijk passend bij de hommer. Geeft ook kans op slijtage bij de hoeken van de hommer en vochtproblemen bij regen/mist want waterdicht maken lukt nooit.

Heb dan wel de primeur in de platbodemwereld denk ik...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)