This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kluivernet gemaakt
Natuurlijk is het op onze schouw eigelijk niet nodig, maar schiemannen is leuk werk, mijn vrouw en kinderen leek het leuk en het staat wel stoer.
Dus twee keer dertig meter acht en zes milimeter touw,  zestig splitsen en honderdveertig knopen verder hangt het kluivernet onder de kluiverboom Blush

Bijlagen Afbeeldingen

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Lekker bezig.
Heb je de kluiver(boom) en het beslag in de mast al extra gecontroleerd? ;-)

Huitema Zeeschouw 9m
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
Hoe knoop je die kruisingen?
Antwoord
Ik heb eerst de kousen in de  buitenste draad gesplitst, dat is èèn doorlopende lijn. Dat op een steiger vastgezet, vervolgens de verticalen vastgesplitst. Wat is een marlpriem dan handig! De horizontalen aan de ene kant vastgesplitst, door de verticalen heen getrokken en geknoopt en weer vastgesplitst. De horizontale ongeveer twee keer de lengte genomen. Let op de verticalen worden door al die knopen ook een stukje korter.
Voor de knoop gebruikte ik de onderstaande. 
N. B. afbeelding 2 klopt niet, 3 en 4 wel.

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)