Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ankerlier
Hoi forumleden,

ik heb een Giglio (Italwinch) ankerlier die aan vervanging toe is. Nou zou ik graag een wat klassieker type willen met een handwiel. Weet iemand een lierenbouwer (naast Strikwerda = al bekend) die iets dergelijks maakt?

Verder hou ik uiteraard de verschillende marktplaatsen en dergelijke in de gaten, maar dat is altijd een gevalletje van geluk hebben.
Peter G. de Vries
Antwoord
Er zit/zat ook nog iemand in Zuid Holland, de naam Frenay staat me bij. Kan hem niet meer terug vinden. Hij zou de ankerlier op onze boot gemaakt hebben is mij verteld. Vakwerk.

Denk dat je met een beetje geduld best wel op marktplaats gaat slagen. Daar komt nog wel eens iets voorbij.
Antwoord
Bij ons aan boord staat een klassieke anker- en maststrijklier van "De Rek en Horsman" uit Ouderkerk aan de IJssel op het voordek.
Antwoord
Die zocht ik, kon er niet op komen!
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: https://www.palingaak.nl/
Antwoord
Om je zoekrange iets verder te trekken dan MP zijn er op feestboek ook verschillende groepen waar je zo'n lier wel eens ziet langskomen. 'Handel in chartervaart' is er één, 'historische scheepsonderdelen' en zo nog wat meer.
Succes!
Vissermanschouw Ro16
Antwoord
(10-09-2020, 20:06)Matthijs schreef: Om je zoekrange iets verder te trekken dan MP zijn er op feestboek ook verschillende groepen waar je zo'n lier wel eens ziet langskomen. 'Handel in chartervaart' is er één, 'historische scheepsonderdelen' en zo nog wat meer.
Succes!

Aauuh, die laatste is ook wel gevaarlijk voor niet zulke noodzakelijke maar wel mooie scheepsonderdelen.

allemaal dank voor de tips!
Peter G. de Vries
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)