This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor" (1904)
Op zeilersforum.nl werd ik geattendeerd op dit forum.

Ik begin maar even met een voorstelrondje van mij en m'n schip.

In 2006 kochten mijn toenmalige vriendin en ik dit schip, wat het laatst daarvoor als charterschip dienst had gedaan. We wilden er op gaan wonen en er mee zwerven.
Het was een idee van mijn vriendin, dus ik zat gebakken Smile. Immers, meestal wilde een man zoiets en nam een vrouw het maar voor lief.
We konden geen van beiden varen, maar waar een wil is, is meestal wel een weg. Omdat we alle tijd hadden (we konden het ons permiteren om te stoppen met werken) voeren we al gauw zo'n 150 dagen per jaar en dan krijg je dingen wel onder de knie.

We hebben veel genoten, maar helaas ging een aantal jaren geleden onze relatie uit en sindsdien woon ik alleen op dit schip.
Voor varen moest ik sindsdien steeds iemand er bij zoeken, want alleen varen vind ik nogal onverantwoordelijk. Bovendien lijkt het me ook minder leuk. Twee mannen op een schip lijkt me niks. Gelukkig kon ik middels oproepen op Marktplaats en via de tamtam regelmatig iemand vinden die met me mee kon/wilde.
Helaas t.n.t. nooit iemand die echt lang (liefst voor onbepaalde tijd) mee kon.
Nou ja, een mens moet wat te dromen houden, toch? Smile

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Volgens mij heeft de Mentor jaren in Den Helder gelegen?
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: https://www.palingaak.nl/
Antwoord
Mooi maatje
Zit er nog een kluiverboom op of is die er tijdelijk af?

Huitema Zeeschouw 9m
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
(10-12-2020, 22:08)WADnWIND schreef: Volgens mij heeft de Mentor jaren in Den Helder gelegen?

Kan kloppen. Ik heb het uit de charter gekocht en op het hek stond nog Den Helder. Ik heb daar al gauw OEN (Overal en Nergens en natuurlijk een verwijzing naar mezelf) voor in de plaats gezet.
Antwoord
(11-12-2020, 19:36)Eddy K schreef: Mooi maatje
Zit er nog een kluiverboom op of is die er tijdelijk af?

Ja, we (m'n toenmalige vriendin en ik) wilden iets tussen de 20 en 25 meter omdat je daar met twee goed op kon wonen en er ook goed mee te varen viel.

De kluiverboom was het eerste wat er af ging. Je maait er maar auto's mee van de kade en gebruikt hem met z'n tweeen toch niet (destijds konden we ook nog helemaal niet varen (het was ons eerste schip)). Hij ligt keurig bovendeks te wachten op de volgende eigenaar (na m'n dood).
Antwoord
(26-12-2020, 20:02)Gerard schreef:
(10-12-2020, 22:08)WADnWIND schreef: Volgens mij heeft de Mentor jaren in Den Helder gelegen?

Kan kloppen. Ik heb het uit de charter gekocht en op het hek stond nog Den Helder. Ik heb daar al gauw OEN (Overal en Nergens en natuurlijk een verwijzing naar mezelf) voor in de plaats gezet.

Mogelijk dat ik er naast zit, maar het schip is mogelijk ooit van de broer van Marnix van der Wel geweest? Marnix had destijds een 3-mast logger en was/is sleepboot kapitein bij Smit / Mermaid / Kotug.

Toen het schip in Den Helder lag, was het al uit de charter vandaan.
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: https://www.palingaak.nl/
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)