Topics: 1
28-12-2020, 18:27
Hallo bezoekers,
Nog even en per 2021 ben ik wsl. eigenaar van een Kooijman en De Vries Vollenhovense Bol van 8.10 mtr.
Wie kan mij aan een (kopie) bouwtekening daarvan helpen?
Alvast dank en een beter 2021.
Topics: 12
Hoi Captn, bij voorbaat gefeliciteerd met een zo mooi scheepje!! Bouwtekeningen zijn wellicht ook te vragen aan andere schippers van een dergelijke Bol, te achterhalen via het stamboek?
Succes en veel vaarplezier!
Topics: 12
En .. de boeken 'de Giponvloot in tekening' en '10 Platbodemjachten'. Beide van de hand van Jan Kooijman. Maar dan zijn het niet de originele bouwtekeningen uiteraard.
Topics: 35
30-12-2020, 13:28
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-12-2020, 13:29 door Jollenbaas.)
Gefeliciteerd met de aankoop!
Wat is de naam?
(29-12-2020, 17:21)Klaas de Jong schreef: En .. de boeken 'de Giponvloot in tekening' en '10 Platbodemjachten'. Beide van de hand van Jan Kooijman. Maar dan zijn het niet de originele bouwtekeningen uiteraard.
Dank voor de tips - er valt nog genoeg aan te schaffen, dus ik wacht nog even op een reactie van een Bol-tekening eigenaar.
(30-12-2020, 13:28)Jollenbaas schreef: Gefeliciteerd met de aankoop!
Wat is de naam?
Als ik de huidige betekenis heb achterhaald en zeker weet dat ik de naam niet wijzig (en of en wanneer dat mag!) dan komt er vast meer boven water. Overigens ligt de Bol nu op de wal
Topics: 38
Waarom wil je een originele tekening?
Groet, Jack.
(01-01-2021, 19:01)popeye schreef: Waarom wil je een originele tekening?
Groet, Jack.
Tsja, wat is origineel? Een digitale kopie is prima, als de originele maten er maar in staan. Om vernieuw-bouw tekeningen van interieur te kunnen maken?
Topics: 38
Op een schip is niks recht. Ik weet niet of je dan veel hebt aan ingetekend maten van een lijnenplan. Volgens mij kun je beter in "het werk" meten, en een indeling in ware grootte op de vloer tekenen. Eventueel met goedkoop materiaal iets in elkaar schroeven om te kijken of wat je uitgedacht hebt ook werkelijk is wat je wilt.
Groet, Jack.
(03-01-2021, 11:38)popeye schreef: Op een schip is niks recht. Ik weet niet of je dan veel hebt aan ingetekend maten van een lijnenplan. Volgens mij kun je beter in "het werk" meten, en een indeling in ware grootte op de vloer tekenen. Eventueel met goedkoop materiaal iets in elkaar schroeven om te kijken of wat je uitgedacht hebt ook werkelijk is wat je wilt.
Groet, Jack.
Zou zomaar kunnen, Jack - maar een 'lijnenplan' kan me bezig houden (met dagdromen), zolang mijn sleeping beauty ver weg onder zeil ligt.
Nog ff geduld oefenen dus... Thx. voor reactie & advies