This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schuifluik demonteren
Goede dag allemaal,

Wij zijn het houtwerk van onze Hoogaars aan het opknappen. Eén van de zaken waar ik dan tegen aanloop is het demonteren van het schuifluik, zodat ik dat mooi in de schuur kan opknappen. Smile

Geen flauw idee, echter, hoe het luik (netjes) los te halen.  Huh

Wie heeft een idee? Helaas heb ik nu direct geen foto's van het luik.

Bij voorbaat dank.

Lilo & Gerard
Witte Steur
Andijk
Antwoord
Jammer geen foto's. Weet je soms wie de bouwer van het schip was?

Mijn groot schuifluik (1,20 x 1,10 meter) schuif ik helemaal naar voren. Daarna til ik het aan de achterkant iets op en over de vergrendeling.
Als ik hem dan iets doorschuift kan je haar er met twee personen af tillen.

Misschien hebben jullie een soortgelijke situatie?
Antwoord
    Bedankt voor de tip. Dat ga ik proberen als ik bij het schip ben.
Over de boot zelf ben ik niet veel te weten gekomen. Ze is in 1964 gebouwd, net als mijn vrouw, en is dus vrij jong... Het is een serie van 6 stuks geweest, naar verluidt, maar geen idee wie het schip gebouwd heeft en of de werf nog bestaat. De vermoedens gaan uit naat de regio Zeeland/Rotterdam.
Wij kochten het schip vorig jaar met enig achterstallig onderhoud en moeten nu aan de bak.
Antwoord
Die vingerlingen zijn wel stronteigenwijs ;-)
Maak niet steeds dezelfde fout, er is keus genoeg
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)