This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tips voor dektent grundel
Hallo,

Afgelopen zomer hebben wij een Grundel gekocht. Deze winter hebben we het hele onderwater schip kaal gemaakt en opnieuw in de lak gezet. Vandaag mocht hij eindelijk weer in het water ?.
Nu deze grote klus erop zit, is het tijd om over de volgende na te denken. Wij zoeken een nieuwe dektent, die handig is in het gebruik als we onderweg zijn. Nu kan ik op internet niet zoveel voorbeelden vinden, of ik zoek niet goed...
Wij willen graag een tent over de kuip met zij instap en een raam. Nu hebben we een soort vrachtwagen zeil. Dit is heel stug en lastig om elke dag op/af te bouwen.
Hebben jullie tips voor ontwerp / materiaal / afmetingen etc.? Of misschien mooie voorbeelden ter inspiratie?

Antwoord
Ik zou inderdaad niet voor PVC gaan maar voor doek.
Je zeilmaker kan je daar bij helpen.
Als je voor een giektent gaat is het niet zo ingewikkeld. Dat is een bijna rechte kap over de giek met een driehoek achter.
Of wil je een leeftent? Die is uitgebouwd met latten over de giek en heeft rechte zijkanten.
Ik ben nu aan het varen, maar ik kan na het weekend wel wat foto’s op zoeken.
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
Mijn gevoel zou zeggen dat een leeftent prettiger is om in te zitten ‘s avonds. Is deze ook goed te gebruiken als we de boot niet gebruiken en gewoon in de haven ligt?

@Eddy: fijn als je wat foto’s kunt plaatsen
Antwoord
Wij hebben er twee. Een van dik vrachtwagen pvc voor als we niet varen. En een handzame van "de opvolger van Markilux" voor als we onderweg zijn.
Zo blijft alle houtwerk in de kuip (visserman) goed en gaat de dure tent lang mee.
Ik heb voor de onderweg tent bij drie bedrijven offerte gevraagd. Daar kwamen grote prijsverschillen uit.
Even rondkijken loont dus.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)