Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vlaggenstokhouder kopen?
Weet iemand een adres voor een vlaggenstokhouder (een uithouder met eventueel undercup)?
Antwoord
Deze kon ik nog vinden: https://www.varionvaarplezier.nl/product...uithouder/ . Er zullen er vast meer zijn Smile
Antwoord
(12-07-2021, 21:47)Tjotter schreef: Weet iemand een adres voor een vlaggenstokhouder (een uithouder met eventueel undercup)?

www.boottotaal.nl
Uitgebreid assortiment (2 maanden geleden heb ik daar een vlaggenstok gekocht).

Geen idee wat je met een "uithouder met eventueel een undercup" bedoelt maar een vlaggenstokhouder kun je het best/goedkoopst bij een bouwmarkt halen.
Antwoord
Ik moest eerst, wegens gebrekkige taalkennis, opzoeken wat een "undercup" was?
Dat ding heb ik als 1e van m'n roer geslepen, hopeloos bedenksel.

Maar je voert bij een stoere platbodem de vlag toch in de kraanlijn of aan het achterlijk. Of heb je een schoothondje met zwaarden?
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: https://www.palingaak.nl/
Antwoord
(13-07-2021, 9:52)Calidris schreef: Ik moest eerst, wegens gebrekkige taalkennis, opzoeken wat een "undercup" was?
Dat ding heb ik als 1e van m'n roer geslepen, hopeloos bedenksel.

Maar je voert bij een stoere platbodem de vlag toch in de kraanlijn of aan het achterlijk. Of heb je een schoothondje met zwaarden?

Oke, die "undercup" was dus niet van belang Smile en je hebt kennelijk een aangehangen roer.

Vlag in/aan de kraanlijn/dirk? Nog nooit gezien. Is ook wat lastig wanneer ik met de mast plat vaar om onnodig oponthoud bij bruggen te voorkomen. Hetzelfde geldt voor het achterlijk. Mogelijk wel voorkomend bij "schoothondjes" of jachtjes? Ik had een vlaggenstok aan het hek, maar dat was soms toch lastig wanneer de vlag in het gezicht van de roerganger waaide. Sinds kort heb ik en vlaggenmasthouder op het eind van de giek gemonteerd (voor situaties met staande mast) en eentje op de top van de mast voor situaties met liggende mast. Dat laatste geeft wel risico op breuk wanneer ik er een keer niet tijdig erg in heb dat die boven m'n normale kruiphoogte uit komt. En dit zal ongetwijfeld een keer gebeuren als ik regelmatig lees hoe vaak (bijna wekelijks) een beroepsvaarder z'n stuurhut er niet af vaart. Dat laatste is, geloof ik, de vaakst voorkomende verzekeringskwestie.
Antwoord
Als je even kijkt naar het linkje dat ik postte, zie je wat er bedoeld wordt. Die constructie wordt regelmatig bij plezierjachten gebruikt om een vlag en stok aan het roer te bevestigen. De cup wordt gebruikt om de onderkant van de stok te ondersteunen.
Antwoord
(13-07-2021, 22:46)Fred schreef: Als je even kijkt naar het linkje dat ik postte, zie je wat er bedoeld wordt. Die constructie wordt regelmatig bij plezierjachten gebruikt om een vlag en stok aan het roer te bevestigen. De cup wordt gebruikt om de onderkant van de stok te ondersteunen.
Had niet begrepen, dat dat i.v.m. die "undercup" was. Inmiddels weer wat geleerd. Smile
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)