Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ameland
Nieuwe haven Ameland is erg netjes.
Wel heel anders.
Platbodems liggen in het derde vak vanaf de ingang.
Beide zijde drie dubbel, dus wel wat manoeuvreren om er achteruit in te komen.
Water en stroom op de steiger.
Hulphavenmeester is nog wel wat nieuw en er ligt nu dus ook wat Tupperware, waar inmiddels eigenlijk meer plek voor is in de eerste twee vakken.
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
Van zaterdag 21 tm ma 23 augustus ook in de haven van Ameland gelegen. Ik ken de situatie van hiervoor niet, maar de huidige situatie is dat de haven en sanitair erg netjes zijn! Scherpe jachten en platbodems lagen nu door elkaar. Het was ook niet heel druk. We konden direct aan de steiger liggen en dat is best handig met een hond  Wink

Er stond die dagen een stevige NNW wind waardoor met hoogwater de deining doorliep in de haven. De boot lag aardig te slingeren. We begrepen dat er nog een damwand aan het begin van de haven wordt geplaatst om wat rustiger te liggen. We gaan dit volgend jaar zien.
Antwoord
Rond die periode waren wij er ook. Sanitair is zoals het altijd was, erg netjes. De haven verder ook weer mooi ingericht. Wat een beetje jammer was is dat zoals door Sydsulver al aangegeven iedereen al een plaatsje aan de steiger had gekregen, zonder op de maat of soort van het schip te letten.

Voor ons (schokker 12m.) was er helaas geen mogelijkheid om binnen de haven bij iemand langszij te gaan. Er lag niks dat bij ons paste. We hadden de keus tussen de charterplek (met de mogelijkheid dat als er een groot schip kwam wij moesten verkassen) of net buiten de haven langs een werkboot.
De laatste maar gekozen en gezien de deining druk geweest met stootwillen.

Het was maar voor een nachtje dus geen onoverkomelijk probleem, ik kreeg wel wat meer sympathie voor de "soort bij soort, maat bij maat" aanpak op de andere eilanden.
Antwoord
@swblom Ik heb jullie inderdaad zien liggen en ook voorbij zien varen in Dokkum.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)