Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Water in de kielbalk
    Een aantal weken nadat de boot op het droge gezet was zag ik een roestig spoor op de kielbalk. Het spoor bleef ook nat.
Blijkbaar is er water in de kielbalk terecht gekomen en in de winter waarschijnlijk ook bevroren.

De balk is hol en is onder het vlak gelast. 
Is dit een bekend euvel?
En hoe dit het beste aan te pakken?
Graag weer jullie welkome suggesties en bij voorbaat dank.
Overwinnaar van winden  en zeeën  Confused
Antwoord
Als je het goed op wil lossen moet je het lek (de lekken?) vinden en dichtlassen. Ik ga er voor het gemak wel van uit dat het probleem een niet goed sluitende lasnaad of iets dergelijks is.
Omdat je als je dat doet toch al met een lasapparaat bezig bent zou je kunnen overwegen een gaatje te boren en daar een slangtule of iets dergelijks op te lassen. Compressor/fietspomp, luchtbedpomp er op , een beetje overdruk, en kijk maar waar het sist. Eventueel met zeepsop de zaak nalopen.
Dit gat kun je als je het aan de onderkant maakt ook gebruiken om het water er uit te laten lopen.
Na gedane zaken het gat dichtlassen.

Maak je geen zorgen over een eventuele kleine hoeveelheid water die achterblijft. Daar zal wat extra roest uit onstaan maar zodra de aanwezige zuurstof daarmee gebruikt is houdt het op.
Antwoord
Het staal is idd nog hard en die laatste opmerking stelt mij gerust. We gaan het op die manier proberen.
Bedankt.
Overwinnaar van winden  en zeeën  Confused
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)