17-02-2022, 13:34
Bedankt Bonne, dit onderwerp is voor mij een 'vreemde, onbekende wereld'. Vandaar nog wat doorvragen.. op basaal niveau..?
Ik heb idd alleen aan de wal 230V nodig. ik begrijp van jou dat ik dan geen vast boordnet hoef aan te leggen. Een stekkerdoos met vaste acculader lijkt me een geschikte oplossing. Nu neem ik in de winter de accu's altijd mee naar huis en laad ze daar vttt op. Dezelfde druppellader / acculader zou ik graag gebruiken. Is dat bezwaarlijk?
Het aanleggen van een stekkerdoos waarin het verlengsnoer naar de walstroom geprikt kan worden lijkt me in mijn geval het handigst en meest simpel? Je schrijft over het niet geaard zijn van de huid aan de nog aan te leggen stekkerdoos .. Dat vraagt dus geen aandacht met alleen een stekkerdoos? En waarom is dat niet ideaal? Is er een idealere oplossing met toch alleen een stekkerdoos?
De stekker van de nieuwe stekkerdoos heeft drie polen (?) hoe kan ik daar het veiligst de 2-polige stekker van de oplader op aansluiten?
Maar weer bij voorbaat dank!
Ik heb idd alleen aan de wal 230V nodig. ik begrijp van jou dat ik dan geen vast boordnet hoef aan te leggen. Een stekkerdoos met vaste acculader lijkt me een geschikte oplossing. Nu neem ik in de winter de accu's altijd mee naar huis en laad ze daar vttt op. Dezelfde druppellader / acculader zou ik graag gebruiken. Is dat bezwaarlijk?
Het aanleggen van een stekkerdoos waarin het verlengsnoer naar de walstroom geprikt kan worden lijkt me in mijn geval het handigst en meest simpel? Je schrijft over het niet geaard zijn van de huid aan de nog aan te leggen stekkerdoos .. Dat vraagt dus geen aandacht met alleen een stekkerdoos? En waarom is dat niet ideaal? Is er een idealere oplossing met toch alleen een stekkerdoos?
De stekker van de nieuwe stekkerdoos heeft drie polen (?) hoe kan ik daar het veiligst de 2-polige stekker van de oplader op aansluiten?
Maar weer bij voorbaat dank!