Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ligplaats 21m voor de winter.
Hallo,

Iemand een idee waar ik in Groningen of Friesland een schip van 21m kan parkeren voor de winter?
Antwoord
Zal wel lastig zijn om een plekje te vinden, misschien bij de Poffert?

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Mijn ervaring en kennis is gedateerd. Maar ik heb in de passantenhaven in Heeg ook wel eens buiten het seizoen 'grote' schepen zien overwinteren. Of ze dat nu nog doen weet ik niet.
Antwoord
Wil je in het water of op het drogen?
Buiten of in een loods?
Alleen binnen, geïsoleerd of verwarmt?
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
In het niet actieve passantenhaventje van Nieuweschans liggen meer platbodemprojecten al een paar jaar. Nu wordt de haven binnenkort overgenomen, maar misschien kun je voor een zacht prijsje even een winterplekje regelen. Plek is er in ieder geval wel.
Antwoord
Passantenhaven Heeg, Tusken de Marren Akkrum, Gemeentehavens Franeker, Stavoren en Sneek schieten me zo al te binnen als havens waar 's winters grotere (charter)platbodems liggen.
Noorderhaven Groningen was vroeger ook een optie maar volgens mij is dat nu afgelopen.
Maakt misschien wat uit of er iemand aan boord blijft en voor sommmige havens en of je bereid bent een snoer met lampjes in de mast te hijsen.
Antwoord
De Poffert was de golden ticket! Bedankt! Ben even langs geweest daar en trof een schipper van een tjalk. Die vertelde mij over het schepen carrousel in Hoogkerk. Thuis me direct ingeschreven en lid geworden van de bokkepoot. Yes!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)