Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Peugeot indenor 6 cilinder.
Goedendag,

Net een tjalk gekocht met een Peugeot 6 cilinder diesel erin. Motor blijft koud. Na 3 uur varen nogsteeds 36 graden. Zat al te zoeken naar een thermostaat voor het ding.. moeilijk tot niet te vinden.
Nu zag ik dat de 4 cilinder versie met een slang thermostaat werkt.. misschien een optie? Heeft iemand hier zo'n motortje ??of kent iemand hier zo'n motor?
Antwoord
Weet je zeker dat die temperatuur meting klopt? Klinkt als of er inderdaad geen thermostaat is, of de meting klopt niet.

Ik heb alleen ervaring met een oude viercilinder Indenor, die zes cilinder ken ik niet.
Antwoord
Kan na een paar uur varen met hand gewoon op de kop leggen.. amper lauw. Met de laser thermometer geeft ie 36 graden aan op de kop.
Antwoord
Had ik eerst ook. Geen thermostaat en thermostaathuis aanwezig. Bij mijn torretje bleek er origineel een allinone thermostaatje tussen de slangen te zitten en heb deze dan ook gevonden. Nu uiteraard wel nette temperaturen, alhoewel de keerkoppelingolie dan in theorie wel warmer wordt.
Ga goed scouten op motor fototjes, daar moet ergens een thermostaathuis zichtbaar zijn, en dan even lamgs de auto sloop
Antwoord
Vraag anders even bij Bakker in IJlst, ik vermoed dat die je door de telefoon wel uit kunnen leggen waar die thermostaat behoort te zitten. Pro Aqua in Meppel deed(doet?) ook veel in Indenor, dat zou ook nog een mogelijkheid zijn.
Derde die ik kan bedenken is de dieseldokter.
Antwoord
De uitgaande koelslang is mooi dik. 2" . Heb 2 slangtules met een mof ertussen tussen die 2 tules wil ik dan een normale thermostaat plaatsen van een BmW. m51 motor 2.5 turbo met intercooler. De indenors hebben de neiging om warm te lopen. Met maximale flow koelt ie voldoende dus. Dit thermostaatje heeft een klep van 30mm. Kan hem mooi na de slang van de interne circulatie kwijt.. ben benieuwd.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)