Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mast gevallen, zekering bij strijken?
Gisteren ook de mast gestreken, gelukkig voordat ik deze topics had gelezen... Manman, wat een klap geeft dat als het hele spul naar beneden komt. Ik heb een elektrische maststrijklier, dus hoef me niet in het zweet te werken, maar toch..... ik vind het een heel gedoe. Evenwel moet het minimaal 2 x per jaar om de masttop en het daar aanwezige beslag te controleren en te onderhouden. Weet iemand of er richtlijnen zijn voor de afmetingen van stagen, sluitingen, spanners en draden? En wat vindt de verzekering daarvan? Is het zinvol om er een scheepstuiger naar te laten kijken? ( Dat moet dan wel een platbodemer zijn, want die aluminiummastenjongens hebben geen verstand van hout). Confused

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
Het went
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: https://www.palingaak.nl/
Antwoord
Ik verbaas me over de woorden 'wat een klap geeft dat'. Strijken is toch geen vallen... Wat gaat hier dan niet zoals het kan / hoort, denk ik dan.
Een adres voor (vragen over) tuigage van platbodems kun je zeker beantwoord krijgen door de Groot in Staveren. Maar .. er zullen ongetwijfeld meer goede adviseurs zijn!
Nog even over de dikte/sterkte van zijstagen. Voor onze grundel 8.5 heb ik dat eens gevraagd aan Ted van Rijnsoever, hij kon me dat zo niet zeggen. Wel zei hij me dat hij voor zijn ruime 10 meter aak 8 mm stagen gebruikte.

Klaas
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)