Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sedumdak op houten dekluiken
Beste mensen,

Mijn klipperaak heeft nog houten dekluiken waaroverheen bruin dekzeil zit.
Nu overweeg ik om een sedumdak aan te leggen. (Koeler in de zomer en isolerende in de winter)
Nu ben ik op zoek naar iemand die dat op vergelijkbaar schip als de mijne dat al heeft gedaan.
Want ik begrijp langzamerhand dat het eigenlijk niet zomaar op een houten kap gelegd kan worden.
Om het hout te beschermen zou ik er misschien wel eerst EPDM op moeten leggen.
Geen idee of dat al eerder op houten dekluiken is gelegd.

Wie o wie kan me hierbij advies geven. en ik zou eventueel graag willen kijken bij iemand die dat heeft gedaan.

Met vriendelijke groet, 
Peter
Antwoord
Een groen dak heeft vele voordelen. Wij hebben op ons huis een grasdak. Of het past op een schip of niet, dat is een kwestie van persoonlijke smaak.

Maar het kan niet op de luiken. Direct op de luiken zeker niet, maar ook niet met een waterdichte tussenlaag (zoals EPDM).
’s Winters, als het binnen warm is en buiten koud, zal waterdamp condenseren aan de onderkant van de waterdichte folie. De luiken worden zeiknat en zullen snel gaan rotten.
Het kan alleen als je aan de onderkant van de luiken ook een waterdampdichte laag aanbrengt, bijvoorbeeld folie of een stalen dak, samen met een geventileerde laag tussen de luiken en de EPDM. Als je de luiken al wilt handhaven.
Genoeg is meer dan veel
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)