Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar zijn uitslagen van oude wedstrijden te vinden
Ik ben opzoek naar de uitslag van de bolkoppenrace 1994.
Wie weet waar ik deze kan vinden.
Ik zoek de 3e plaats van de grote tjalken en aken.
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
Misschien stond er een uitslag in de Spiegel der Zeilvaart die nu nog op te zoeken is?
Antwoord
Dat heb ik geprobeerd, maar ik kon alleen de lijst met artikelen vinden op de site.
Maar daar staat het het voor eind 1994 niet bij.
Of moet ik dan inloggen?
Dan zal ik dat even moeten aanvragen, ik ben wel abonnee, maar ik heb nog nooit een inlog aangevraagd.
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
Geen idee hoe dat precies werkt.  Ik heb een behoorlijke stapel liggen.  Zal vanavond eens grasduinen. Bolkoppen was altijd in het najaar toch?
Antwoord
(08-01-2024, 16:14)swblom schreef: Geen idee hoe dat precies werkt.  Ik heb een behoorlijke stapel liggen.  Zal vanavond eens grasduinen. Bolkoppen was altijd in het najaar toch?

Gevonden, het was Luite Hoogenboom met Gea. (Toen opvallend groen, later als Maxima in het oranje als ik het mij goed herinner)

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
De GEA Smile

Nog wel eens de Pieperrace met Luite gevaren in 1988. Wij noemden het schip altijd Groen En Afzichtelijk. Hij had een klap-loefbijter aan een scharnier. Dan wees de loefbijter altijd iets naar loef en kon je kneiter hoog.
Voor de wind was het een drama, dan ging die loefbijter zoeken en stuurde je het schompes. Op een dag voer hij tegen een dijkje en stond de loefbijter altijd krom 1 kan op.....
Tja al die mannen zijn gestopt of bijna, als ze nog elven.
peter Glas - gestopt
Vlieter jan Rijswijk - bijna gstopt
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: https://www.palingaak.nl/
Antwoord
GEA = Glas Er Achter. Ging niet op bij de bolkoppenrace in 1994.
Antwoord
Super daar kan ik wat mee.
Op de watersport vereniging hebben we de scheepsbel gevonden die de prijs was.
Nu moet ik nog uitzoeken of hij ook lid was. Anders heeft het voor ons geen waarde.
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
Ik dacht zelfs dat Luite Hoogeboom al niet meer onder ons was....
Antwoord
Ach, nog wat verhalen over die pieperrace 1988.

Wij hadden aan boord van de GEA de havenmeester van Muiden mee, Huib Smeltz (R.I.P.). Huib was altijd in een verregaande kennelijke staat en lag zijn roes uit te slapen op een matras in het ruim onder het gangboord, ook tijdens de wedstrijd. In de vensterbank stond een bronzen Brandaris trofee van ongeveer 3 kg. Doordat we moesten kruisen ging het schip scheef en viel die Brandaris trofee van de vensterbank naar beneden. 5 cm naast het hoofd van Huib.......

De Gea won de pieperrace luisterrijk en werd natuurlijk die avond in het het Gat van Nederland op het podium geroepen om de 1e prijs in ontvangst te nemen. Na de uitreiking stapte Luite het podium op en nodigde Rooie Gerrit uit ook op het podium te komen. Luite had n.l. een hele mooie grote houten slak gemaakt van wel 40cm diam. in alle gifgroene kleuren van de Gea, een waar kunstwerk. Rooie Gerrit had nog steeds niets in de gaten en kreeg op het podium die slak uitgereikt. Pas toen drong tot hem door dat hij dat kreeg omdat hij langzamer was dan de Gea. Zijn ogen en oren begonnen vuur te spuwen, hij ontplofte bijna.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)