07-02-2024, 23:43
Ik wil mijn zonnepanelen kunnen opbergen tijdens het zeilen. Ik ben begonnen aan een permanente kist op de roef, iets voor de mast, en wil deze de lijnen van het schip laten volgen. Ik begrijp steeds beter wat bedoeld wordt met "rond vaartuig, dat nergens stilstaat." Niet alleen is het dek overdwars bol, maar in de lengte licht hol. Eigenlijk een zadelvorm (of een pringle volgens mijn vriendin).
De zij-, voor- en achterkant van de kist krijg ik denk ik wel aansluitend aan het dek. Maar nu mijn vraag, hoe maak je hier een houten deksel voor die precies zo glooiend is als het dek eronder? Een kromming in 1 richting kan ik me iets bij voorstellen: reeks latjes evt. op een gebogen dunne plaat. Maar in twee richtingen? Ik kom er niet echt uit... kan dit wel?
Een plaatje ter verduidelijking, de zijpanelen zijn hier nog niet op maat:
Hopelijk hebben anderen
De zij-, voor- en achterkant van de kist krijg ik denk ik wel aansluitend aan het dek. Maar nu mijn vraag, hoe maak je hier een houten deksel voor die precies zo glooiend is als het dek eronder? Een kromming in 1 richting kan ik me iets bij voorstellen: reeks latjes evt. op een gebogen dunne plaat. Maar in twee richtingen? Ik kom er niet echt uit... kan dit wel?
Een plaatje ter verduidelijking, de zijpanelen zijn hier nog niet op maat:
Hopelijk hebben anderen