Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roken indenor.
Doe eerst eens een compressietest. Blauwe rook is in de regel olieverbruik en kan bv door vastzittende olieschaapveren (de onderste). Als je er geen last van hebt en het olieverbuik binnen de berpek blijft is het de vraag of je daar je blok voor open wilt trekken. Je slugde door de jarenlange lage temperatuur verbranding kun je inderdaad oplossen door een flush, zelf wil ik nog wel eens een flinke lading diesel door olie gooien om dan even een tijdje warm stationair te draaien. (uiteraard we
aftappen!), atf maakt ook prima schoon.
Witte/grijze rook geen goede verbranding, als het blok goed warm is denk ik aan verstuivers. Voor de compressietest moeten die er toch uit, mooie gelegenheid om ze te
reinigen/reviseren.
Antwoord
Vandaag de oilflush van kroon in het blok gegooid. 45 minuten laten pruttelen. Af en toe even tot 3500 toeren gas geven.. volgens instructies. Olie en filter ververst. Raar maar waar... Rook is weg. Tenminste onbelast. 3500 toeren iet wat blauwe pluimpjes maar dan moet je goed kijken. Was sceptisch, maar ben om. Werkt wel degelijk. Half uur met nieuwe olie laten draaien en daarna schone olie aan de peilstok. Kroon olie dus geen goedkope meuk die vuil niet zwevend houdt. Ik ben tevreden .
Antwoord
Fijn dat het met de motor beter gaat.
Maar hoe is het nu met de keerkoppeling? Daarover had je alarmerende berichten.
Genoeg is meer dan veel
Antwoord
De keerkoppeling lijkt goed. Zeer donker rode olie kwam eruit. Nu nieuwe in gedaan. Schakelt moeiteloos..wat ik van deze en gene ontving is dat de schroef niet bij de aandrijflijn hoort. in September gaat ze eruit voor CVO..dan ook maar direct dat probleem tackelen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)