Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boegschroef laten plaatsen
(11-07-2024, 9:35)Calidris schreef: Als JEEX vraagt:

Maar die boegschroef:
  • Zijn er dingen waar op te letten?

• Verschillende systemen?

• Wie wat waar kan ik het best zijn? De boot ligt in Noord-Nederland.

Snap ik niet zo goed waarom mensen die géén ervaring hebben met boegschroeven of de inbouw hier eigenlijk reageren?
Moet toch niet zo moeilijk zijn om te bedenken. Omdat die mensen ervaring hebben met varen zonder boegschroef. Jeex reageerde daar in tweede instantie positief op omdat hij zich ook al had afgevraagd in hoeverre een boegschroef nou noodzakelijk was. Te meer daar hij ook de nodige ervaring bleek te hebben met het varen zonder boegschroef. Aan meedenken heeft een vragensteller soms meer dan aan een simpel antwoord.
Antwoord
Meedenkers gaan niet zelden goed bedoeld met teveel woorden de verkeerde kant op.

Gewoon deugdelijk antwoord op de vragen is toch niet zo moeilijk?
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: https://www.palingaak.nl/
Antwoord
(11-07-2024, 22:37)Calidris schreef: Meedenkers gaan niet zelden goed bedoeld met teveel woorden de verkeerde kant op.
Woordje  "soms" gemist? Wat zit je eigenlijk dwars, als uit de reactie van Jeex bleek, dat hij niet ongelukkig was met mijn reactie?
Citaat:Gewoon deugdelijk antwoord op de vragen is toch niet zo moeilijk?
Wat is er ondeugdelijk aan mijn antwoord op jouw vraag?
Antwoord
Jeex is blij met alle reacties, maar heeft nu ook een concreet adres om aan te kloppen voor meer dan de boegschroef. Met dank aan Calidris.

In z'n algemeenheid heeft Calidris wel een punt. Meningen zijn altijd minder relevant dan echte ervaring of feiten. En meningen vinden we op fora erg veel, ook ongevraagd.

Bij dit draadje waren alle ideeën in mindere of meerdere mate behulpzaam.

Dank daarvoor.

PS: Het gaat dus niet de beoogde steilsteven worden. We blijven zoeken en zullen bij elk schip dat we overwegen tegen dezelfde soort vragen aanlopen.
Antwoord
(12-07-2024, 14:49)jeex schreef: Meningen zijn altijd minder relevant dan echte ervaring of feiten.
Mee eens, en omdat we allebei voldoende ervaring hebben met het zonder boegschroef varen ...
Citaat:PS: Het gaat dus niet de beoogde steilsteven worden. We blijven zoeken en zullen bij elk schip dat we overwegen tegen dezelfde soort vragen aanlopen.
Benieuwd wat het dan t.z.t. wel wordt.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)