Dit forum gebruikt cookies.
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw inloggegevens op te slaan als u bent geregistreerd, en uw laatste bezoek als u nog niet geregistreerd bent. Cookies zijn kleine tekstdocumenten die op uw computer worden opgeslagen; de cookies die door dit forum worden geplaatst, kunnen alleen op deze website worden gebruikt en vormen geen beveiligingsrisico. Cookies op dit forum houden ook bij welke specifieke onderwerpen u hebt gelezen en wanneer u ze voor het laatst hebt gelezen. Bevestig of u deze cookies accepteert of weigert.

Er wordt een cookie in uw browser opgeslagen, ongeacht uw keuze, om te voorkomen dat u deze vraag opnieuw krijgt. U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment wijzigen via de link in de voettekst.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Camerabewaking
Naar aanleiding van het bezoek van een ongenode gast met kwade streken, terwijl ik afwezig was (ik woon permanent aan boord), overweeg ik 1 of 2 (liefst draadloze) camera's te plaatsen die kunnen registreren wanneer er iemand aan boord komt en daarvan opnames maken  zolang die aan boord is en die beelden bewaren. Ik heb een 19 meter hoge (stalen) mast, dus plaats zat.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Antwoord
180 graden cameralens, poe en 30m ethernet kabel de mast in.

Poe = power over ethernet.
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: https://www.palingaak.nl/
Antwoord
(07-09-2024, 20:47)Calidris schreef: 180 graden cameralens, poe en 30m ethernet kabel de mast in.
Poe = power over ethernet.
Dank voor jouw reactie. Er blijkt een Raspberry camera te zijn waarop een lens met een beeldhoek van 184,6 graden kan. Moet natuurlijk nog wel het e.e.a. aan software en een bewegingssensor bij en waterdicht worden ingebouwd. Ook nog kijken naar accu'tje met zonnecelvoeding. Ik kan, bij nader inzien, waarschijnkijk beter de verstaging dan de mast gebruiken voor bevestiging i.v.m. zeilvoering.
Antwoord
PI verbruikt 120WH per etmaal + camera 200WH

Succes!
Antwoord
Ik vind een Pi wel een ingewikkelde oplssing voor een simpel probleem. Idd gewoon PoE netwerkkabel de mast in naar een degelijk merk camera van bv Hikvision oid. Heb je de wereld keus en werkt goed.
Antwoord
(08-09-2024, 20:55)Bonne schreef: Ik vind een Pi wel een ingewikkelde oplossing voor een simpel probleem. Idd gewoon PoE netwerkkabel de mast in naar een degelijk merk camera van bv Hikvision oid. Heb je de wereld keus en werkt goed.
Denk dat ik er maar vanaf zie. Vanmiddag bij Mediamarkt een zgn. kant en klaar product (Eufy SoloCam S340) gekocht (waarom ingewikkeld doen als het ook makkelijk kan, dacht ik). Aan boord gekomen de rudimentaire handleiding geraadpleegd waarin stond dat iets ge'download" moest worden voor een 'app' of zo. Nou, dan zakt m'n broek al af. Ga dat ding terug brengen en zie maar af van camerabewaking. Gaat mij kennelijk boven m'n pet en vaar/lig al bijna 20 jaar zonder.
Antwoord
Ik heb zo een nieuwe cameradeurbel in de vuinisbak geflikkerd. Kon alleen met een app en aanmelden.....
Dus mijn deurbel eerst naar china en dan bij de gratie gods komt het bij jou, no way!
Antwoord
(09-09-2024, 0:10)Calidris schreef: Ik heb zo een nieuwe cameradeurbel in de vuinisbak geflikkerd. Kon alleen met een app en aanmelden.....
Dus mijn deurbel eerst naar china en dan bij de gratie gods komt het bij jou, no way!
Dit doet me goed. Daar bedoel ik niet mee, dat dit jou overkomt, maar dat ik toch niet de enige (b)lijk te zijn en dus een idioot die een beetje ziek wordt van al die klerezooi met mogelijke Google'spyware'. Waar is het toch mis gegaan, dat iets met gewoon een paar fatsoenlijke knopjes en zo en een fatsoenlijke handleiding achterhaald werd gevonden? Ben misschien wel niet zo "slim" maar nou ook weer niet achterlijk.
Nou ja, van de week wel, na bijna 30 jaar, een nieuwe stofzuiger (Rowenta) uitgepakt met gewoon ouderwetse knoppen  en een handleiding waar zelfs een marsmannetje mee uit de voeten zou kunnen maar eigenlijk onnodig was omdat alles vanzelf wees. Het kan dus wel (niks geen app's en dat je een 'smartphone' nodig hebt om hem aan te kunnen zetten of dat de 'software' niet meer wordt "ondersteund" na 5 jaar).
Antwoord
Tsja, een app.Het is nou eenmaal erg handig als je op je telefoon kan meekijken wie er aan boord klimt of voor de deur staat. Dan is Eufy nog een tamelijk vriendelijke want geen abonnementskosten.
Maak niet steeds dezelfde fout, er is keus genoeg
Antwoord
(09-09-2024, 18:12)partemala schreef: Tsja, een app. Het is nou eenmaal erg handig als je op je telefoon kan meekijken wie er aan boord klimt of voor de deur staat. Dan is Eufy nog een tamelijk vriendelijke want geen abonnementskosten.
Het probleem is, dat je niet weet, wat je binnenhaalt aan Google'spyware'. Het is voor mij voldoende, dat ik op m'n computer kan zien, dat er iemand de afgelopen 24 uur aan boord is geweest en wat die daar heeft uitgespookt. Mogelijk is het feit dat er camerabewaking is, voldoende afschrikwekkend voor kwaadwilligen. Aanleiding is, dat een lolbroek een deurtje van het buitenverblijf van m'n blauwgele ara heeft open gezet. Gelukkig is die niet weggevlogen maar was op m'n schip gebleven. Ik ben geen 'smartphone'-verslaafde en heb alleen een ouderwetse telefoon  om af en toe mee te sms-sen en dat ding neem ik, in principe, nooit mee maar ligt op een vaste plek. Ik was gegaan voor een Eofy SoloCam S340 omdat die draadloos en op zonne-energie is. De bijgesloten informatie is echter zo minimaal, dat dat te hoog gegrepen lijkt voor iemand zoals ik. Maar ik heb zojuist met een vriendin die vroeger erg goed was met dit soort dingen, om van de week eens te kijken of we er toch uit kunnen komen. Dus wie weet.
Antwoord
Dus een gewone netwerkcamera. Daar kun je met je browser op inloggen en is de data op een sd-kaartje opgeslagen. Je zult vast ook een app kunnen gebruiken, maar dat hoeft niet.
Antwoord
"Deurtje open gezet", niet op slot?
Antwoord
(09-09-2024, 20:14)Bonne schreef: Dus een gewone netwerkcamera. Daar kun je met je browser op inloggen
Kijk, dat lijkt al in de goede richting te gaan.
Citaat:en is de data op een sd-kaartje opgeslagen.
Niet een sd-kaartje in de camera maar gewoon dat van m'n Raspberry Pi 400? Het mooiste zou zijn, dat dat voor slechts 24 uur (of een andere in te stellen tijd) zou zijn en steeds automatisch overschreven zou worden.
Citaat:Je zult vast ook een app kunnen gebruiken, maar dat hoeft niet.
Dat klinkt al beter. ;-)
Antwoord
P.O.E. zijn dus altijd netwerk camera's.
Antwoord
(09-09-2024, 20:24)Calidris schreef: "Deurtje open gezet", niet op slot?
Nee, niet op slot. Voor kwaadwilligen leiden sloten tot braakschade. Ik heb het deurtje nu wel met een extra schroefschakel geborgd, wat het toch lastiger maakt om het open te zetten.
Antwoord
(10-09-2024, 7:33)Calidris schreef: P.O.E. zijn dus altijd netwerk camera's.
Mijn voorkeur gaat in dit geval uit naar een camera zonder kabel(s).
Antwoord
Tsja, dan zit je met accu's en/of zonnepaneeltjes. Mijn inziens een houtjetouwtje oplossing. Er zal toch ergens stroom vandaan moeten komen.
Antwoord
(10-09-2024, 10:55)Bonne schreef: Tsja, dan zit je met accu's en/of zonnepaneeltjes.
Een combinatie van beiden, die als onderdeel van en op de camera afgestemd, meegeleverd worden.
Citaat:Mijn inziens een houtjetouwtje oplossing.
Niet echt (zie boven).
Citaat:Er zal toch ergens stroom vandaan moeten komen.
Zie boven.
Antwoord
(10-09-2024, 9:47)Gerard schreef:

Mijn voorkeuren gaan ook vaak de realiteit voorbij. Dus óf zelf ontwikkelen, of de realiteit omarmen.
Antwoord
(10-09-2024, 11:56)Calidris schreef:
(10-09-2024, 9:47)Gerard schreef:
Mijn voorkeuren gaan ook vaak de realiteit voorbij. Dus óf zelf ontwikkelen, of de realiteit omarmen.
In dit geval blijkt mijn voorkeur voor een camera zonder kabels tot de realiteit te behoren en heb ik dus geluk, :-)
Antwoord
Wel foto's hier hé!
Antwoord
Gisteren, met een vriendin, 4 uur(!) bezig geweest maar die @@#$$%$-camera en nog niet werkend gekregen. Die @#%%^^-app geprobeerd op te halen, krijg je halverwege de meest stomme vragen en opmerkingen (zelfs op een gegeven moment in het Spaans of zo en dat voor een bedrijf dat in de USA blijkt te zitten). Kortom, zo simpel blijkt het allemaal niet te zijn. :-( Nou ja, van de week nog maar een keer er weer eens goed voor gaan zitten. :-(
Antwoord
Te overwegen valt een fake of dummy camera. Te koop bij o.a. bol.com
In combinatie met een paar goed geplaatste stickers zou dat voldoende moeten zijn om kwaadwillende bezoekers af te schrikken. Eventuaal nog een lamp met bewegingssensor toevoegen. Voor een paar tientjes ben je klaar voor de volgende twintig jaar.
Antwoord
(16-09-2024, 14:14)JaapS schreef: Te overwegen valt een fake of dummy camera. Te koop bij o.a. bol.com
In combinatie met een paar goed geplaatste stickers zou dat voldoende moeten zijn om kwaadwillende bezoekers af te schrikken. Eventueel nog een lamp met bewegingssensor toevoegen. Voor een paar tientjes ben je klaar voor de volgende twintig jaar.
Mee eens, maar ik wil de dader niet afschrikken maar betrappen, zodat ik inmiddels aangerichte schade kan verhalen.
Antwoord
Liever schade, en moeite doen om die te herstellen en te verhalen? In plaats van afschrikken en doorleven? Bijzonder.
Maak niet steeds dezelfde fout, er is keus genoeg
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)