Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Camerabewaking
(16-09-2024, 19:35)partemala schreef: Liever schade, en moeite doen om die te herstellen en te verhalen? In plaats van afschrikken en doorleven? Bijzonder.
Ja, ik ben een bijzonder mens, en dat ben ik (vrij, naar C. Joh. Kieviet die de vader van Dik Trom, dat regelmatig liet opmerken t.a.v. z'n zoon). ;-)
Antwoord
(09-09-2024, 17:12)partemala schreef: Tsja, een app. Het is nou eenmaal erg handig als je op je telefoon kan meekijken wie er aan boord klimt of voor de deur staat.
Ik heb nog een echte telefoon en niet zo'n zakcomputer die ook kan bellen. ;-)
Citaat:Dan is Eufy nog een tamelijk vriendelijke want geen abonnementskosten.
Maar na vele, vele vele uren (samen met een vriendin) vruchteloos uit proberen te zoeken hoe je dat @#$%%^&&0ding aan de praat krijgt en uiteindelijk een mailtje gestuurd naar Eufy met de vraag voor een stap voor stap uitleg, kreeg ik een mail retour waarin stond dat dat @@#$%^&&&-ding niet met Linux kan. Onderaan de mail stond tenslotte nog dat die mail met AI was gemaakt (dus hoe betrouwbaar is die informatie - die chatbox antwoorden op een niet-standaardvraag slaan tenslotte meestal ook nergens op Ik ben helemaal klaar met Eufy.
Iemand nog een suggestie voor een goed alternatief (>180 graden zicht) dat combineert met Linux, zonder bijkomende abonnementskosten of zo en liefst geen (Engelstalige) App maar gewoon met een Nederlandstalige  handleiding?
Antwoord
Een gewone netwerk camera van bw hikvision of zelfs foscam. Kun je met onvif in linux prima met diverse tools of browser benaderen. Maar volgens mij begin ik
mezelf te herhalen.
Antwoord
(19-09-2024, 13:27)Bonne schreef: Een gewone netwerk camera van bw hikvision of zelfs foscam. Kun je met onvif in linux prima met diverse tools of browser benaderen.
Ik ga eens kijken of ik die ergens kan vinden. Ik koop het liefst in een fysieke winkel.
Antwoord
Als ik jou was zou ik een zgn. wildcamera monteren, zonder kabels en met een SD kaartje. Werkt op een accu of batterijen.
Dat is een makkelijke optie.
Antwoord
(02-10-2024, 7:06)Bebop62 schreef: Als ik jou was zou ik een zgn. wildcamera monteren, zonder kabels en met een SD kaartje. Werkt op een accu of batterijen.
Dat is een makkelijke optie.
Nadeel blijkt te zijn, dat ik steeds in de mast/verstaging  (locatie tegen te makkelijk bereik voor kwaadwilligen) moet klimmen omdat er geen verbinding met m'n computer gemaakt kan worden en daardoor belangrijke voordelen van een bewakingscamera ontbreken. Ben nu wachtend op een "Dahua Full Hd 4K Dome Camera 8mp Outdoor Ik10 Protection Surveillance Home Mini Cctv Waterdicht Ip Cam IPC-HDBW2831E-S-S2 Onvif". Ja, uit China. Sad Verweggistan heeft verre van mijn voorkeur, maar het (b)lijkt anders niet te kunnen. In Nederland kijkt men niet verder dan MicroSoft, Apple en Google en (b)lijkt nog nooit van Linux gehoord te hebben. Sad
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)