Dit forum gebruikt cookies.
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw inloggegevens op te slaan als u bent geregistreerd, en uw laatste bezoek als u nog niet geregistreerd bent. Cookies zijn kleine tekstdocumenten die op uw computer worden opgeslagen; de cookies die door dit forum worden geplaatst, kunnen alleen op deze website worden gebruikt en vormen geen beveiligingsrisico. Cookies op dit forum houden ook bij welke specifieke onderwerpen u hebt gelezen en wanneer u ze voor het laatst hebt gelezen. Bevestig of u deze cookies accepteert of weigert.

Er wordt een cookie in uw browser opgeslagen, ongeacht uw keuze, om te voorkomen dat u deze vraag opnieuw krijgt. U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment wijzigen via de link in de voettekst.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Epoxy in eikenkleur
Ik heb pakweg een jaar of 15 geleden eens van een (jacht-)schilder wat epoxyplamuur gekregen in eikenkleur, wat uit een soort dubbele kitspuit kwam en daarmee gelijk in de juiste verhouding gemengd kon worden. Ik kan echter een dergelijk product nergens vinden. Iemand hier die weet waar zoiets wél te koop is?
Antwoord
(18-10-2024, 13:50)Michel de Vries schreef: Ik heb pakweg een jaar of 15 geleden eens van een (jacht-)schilder wat epoxyplamuur gekregen in eikenkleur, wat uit een soort dubbele kitspuit kwam en daarmee gelijk in de juiste verhouding gemengd kon worden. Ik kan echter een dergelijk product nergens vinden. Iemand hier die weet waar zoiets wél te koop is?
Heb je hier iets aan
https://www.mrboat.nl/kleurstoffen-pigme...uin-eiken/
Zo niet, zoek dan zelf even op het internet.
Antwoord
pak epoxy en verdik dit met schuurstof van eikenhout. Heb je de juiste kleur en kun je de dikte zelf bepalen.
Antwoord
(19-10-2024, 17:22)Bonne schreef: pak epoxy en verdik dit met schuurstof van eikenhout. Heb je de juiste kleur en kun je de dikte zelf bepalen.
Prima idee, lijkt mij. Ik gebruik vaak houtschuursel in combinatie met houtlijm om oneffenheden in hout mooi op te vullen.
Antwoord
Iedereen heel hartelijk dank voor het meedenken, echter ik zoek een specifiek product, niet een andere oplossing.
Antwoord
(20-10-2024, 12:08)Michel de Vries schreef: Iedereen heel hartelijk dank voor het meedenken, echter ik zoek een specifiek product, niet een andere oplossing.
Dan moet je dat specifieke product niet zo vaag omschrijven, maar specifieker zijn, door merk of zo noemen.
De enige uit 1 spuitkoker komende epoxy met houtkleur (alleen mahonie) die ik ken vind je hier:
https://www.de-ijssel-coatings.nl/nl/wat...materialen

Daarnaast is er ook nog:

https://www.polyservice.nl/alle-plamuur/...79580.html 

maar bijna 50 euro vind ik nogal wat en het is onduidelijk of die een houtkleur heeft.

Enne ... juist het meedenken en alternatieven aandragen heeft een grote meer-/leerwaarde op/van een forum.
Antwoord
Als het niet (meer) bestaat, dan houdt het op en zal ik niets anders dan een alternatief moeten toepassen. Als ik het merk zal weten, had ik hier de vraag niet hoeven stellen toch?

Maar enfin, allemaal bedankt voor het meedenken, jammer dat een dergelijk product niet meer verkrijgbaar is maar er zijn gelukkig alternatieven, zo blijkt.
Antwoord
Smile 
(21-10-2024, 7:57)Michel de Vries schreef: Als het niet (meer) bestaat, dan houdt het op en zal ik niets anders dan een alternatief moeten toepassen. Als ik het merk zal weten, had ik hier de vraag niet hoeven stellen toch?
Je vroeg NIET naar een specifiek product maar naar "een dergelijk" product. Dergelijke producten zijn genoemd. Je vroeg WEL waar zoiets te koop was. Daarvoor zijn adressen gegeven, dus lijkt het mij, dat je op jouw wenken bediend bent. [Afbeelding: smile.gif]
Citaat:jammer dat een dergelijk product niet meer verkrijgbaar is
Zie boven.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)