Dit forum gebruikt cookies.
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw inloggegevens op te slaan als u bent geregistreerd, en uw laatste bezoek als u nog niet geregistreerd bent. Cookies zijn kleine tekstdocumenten die op uw computer worden opgeslagen; de cookies die door dit forum worden geplaatst, kunnen alleen op deze website worden gebruikt en vormen geen beveiligingsrisico. Cookies op dit forum houden ook bij welke specifieke onderwerpen u hebt gelezen en wanneer u ze voor het laatst hebt gelezen. Bevestig of u deze cookies accepteert of weigert.

Er wordt een cookie in uw browser opgeslagen, ongeacht uw keuze, om te voorkomen dat u deze vraag opnieuw krijgt. U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment wijzigen via de link in de voettekst.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
betreft verzekeringsmaatschappij
#1
Hi allemaal,

Ik heb een principeovereenkomst afgesloten en koop bijna rond.
De boot is nu al 17 jaar verzekerd bij Eerdmans, maar ze hebben nooit contact gehad want gelukkig nooit schade aan de boot gehad.
Iemand ervaring met dit proces? Boot over laten schrijven bij dezelfde of overstappen? Iemand ervaring bij dit bedrijf?

Ik hoor graag tips.

Groet,
Tim
Antwoord
#2
Nee, geen ervaring (EOC)
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: https://www.palingaak.nl/
Antwoord
#3
(03-11-2024, 22:04)TIM schreef: De boot is nu al 17 jaar verzekerd bij Eerdmans, maar ze hebben nooit contact gehad want gelukkig nooit schade aan de boot gehad.
Iemand ervaring met dit proces? Boot over laten schrijven bij dezelfde of overstappen?
Ik heb destijds (2006) de verzekering van de verkoper bij EOC, met maximale 'no claim'-korting over kunnen nemen. Ik zou gewoon even met die verzekering contact opnemen en vragen of dat kan. Mogelijk eerst bij andere verzekeringen offertes opvragen zodat je weet wat de alternatieven zijn.
Antwoord
#4
Een van mijn motorbootjes was verzekerd bij Eerdmans.
De contacten en correspondentie verliepen correct. Nooit schade gehad, dus geen ervaring met de afwikkeling ervan.
Al mijn andere schepen en boten waren verzekerd bij de EOC of voorgangers daarvan. Zou ik weer doen bij de volgende.

Eerdmans is zelf geen verzekeraar, maar een tussenpersoon. Commercieel, dus er moet geld worden verdiend. Dat kan gevolgen hebben voor de beoordeling en behandeling van schades, zeker als er geschillen zijn. Dat heb ik ondervonden bij schades van klanten van mij, die slecht zijn behandeld door hun tussenpersonen. (Voorbeeld: een houten scheepje van een klant van mij was gezonken. De door de tussenpersoon aangewezen schade-expert maakte grove fouten in zijn rapportage, waardoor de verzekeraar niets wilde uitkeren. Ik heb aangetoond dat de expert ernstig gefaald heeft, hij had geen verstand van houten schepen, waarna de tussenpersoon een contra-expertise toestond, maar dan uitsluitend door een expert die op zijn lijstje stond. Die tweede expert is niet bij de boot geweest maar steunde blindelings de conclusie van de eerste expert, die overduidelijk had zitten zwammen. Kennelijk was men erg bang om elkaars klandizie te verliezen.)
Maar de EOC is een onderlinge verzekeraar, zonder winstoogmerk. Voortgekomen uit schippers die onderling hun risico's verdeelden. En dat merk je nog steeds. Ik heb nog nooit gelazer meegemaakt bij de EOC, ook niet bij mijn klanten.
Genoeg is meer dan veel
Antwoord
#5
(04-11-2024, 9:52)Berghout-2 schreef: Een van mijn motorbootjes was verzekerd bij Eerdmans.
De contacten en correspondentie verliepen correct. Nooit schade gehad, dus geen ervaring met de afwikkeling ervan.
Al mijn andere schepen en boten waren verzekerd bij de EOC of voorgangers daarvan. Zou ik weer doen bij de volgende.

Eerdmans is zelf geen verzekeraar, maar een tussenpersoon. Commercieel, dus er moet geld worden verdiend. Dat kan gevolgen hebben voor de beoordeling en behandeling van schades, zeker als er geschillen zijn. Dat heb ik ondervonden bij schades van klanten van mij, die slecht zijn behandeld door hun tussenpersonen. (Voorbeeld: een houten scheepje van een klant van mij was gezonken. De door de tussenpersoon aangewezen schade-expert maakte grove fouten in zijn rapportage, waardoor de verzekeraar niets wilde uitkeren. Ik heb aangetoond dat de expert ernstig gefaald heeft, hij had geen verstand van houten schepen, waarna de tussenpersoon een contra-expertise toestond, maar dan uitsluitend door een expert die op zijn lijstje stond. Die tweede expert is niet bij de boot geweest maar steunde blindelings de conclusie van de eerste expert, die overduidelijk had zitten zwammen. Kennelijk was men erg bang om elkaars klandizie te verliezen.)
Maar de EOC is een onderlinge verzekeraar, zonder winstoogmerk. Voortgekomen uit schippers die onderling hun risico's verdeelden. En dat merk je nog steeds. Ik heb nog nooit gelazer meegemaakt bij de EOC, ook niet bij mijn klanten.

Bedankt voor uitgebreide antwoord. Ik lees ondertussen mee met wat andere adviseren. 
Al
Antwoord
#6
Ik sluit me aan bij voorgaand, ook bij ons OEC. Een keer een akkefietje gehad met een straalbedrijf dat herhaaldelijk prutswerk leverde, er werd direct met ons meegedacht hoe een en ander aan te vliegen.
Sowieso zou ik voor een boot naar een verzekeraar gaan die daadwerkelijk daarop gepsecialiseerd is.
Antwoord
#7
Elke verzekeraar (ook een onderlinge) is commercieel. Ook EOC heeft een voorkeur voor het innen van premies en niet het maken van kosten, hetgeen natuurlijk ook logisch is, maar daarnaast is het ook zo, dat EOC zich laat adviseren door mensen, die door EOC betaald worden en wiens brood men eet ...  Ik heb een keer ervaren, dat zo'n "expert" onterecht voor de makkelijke weg en dus EOC koos.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)