Waardering:
  • 8 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Soms zit het mee en soms ?
Omdat de gaffel deze zomer lichte lak schade had gemaakt op de mast ,leek het mij wijs het leer in de klauw te vervangen. Het leer kwam er goed af, koper spijkers verwijderd ,zag er goed uit op 1 klein plekje na en soms worden kleine dingen groot. Confused

Bijlagen Miniatuurweergaven

Hou de goede kant boven
www.zeeschouw-hereditas.jouweb.nl
Antwoord
Ik zie hier weer een "klein" klusje aankomen
Soms zit het mee, maar meestal zit het tegen.

Alvast veel plezier, enne sterkte !!!
Voor een schip zonder haven is geen enkele wind de juiste.
Antwoord
Als ik dit zie twijfel ik nog langer of ik wel leer op de klauw doe. Wie kan mij het nut van het leer goed uitleggen. Heb het nu niet en mijn klauw komt het seizoen goed door. Hij glijft wel wat stug maar verhelpt leer dat? En dan dit soort nadelen. Mmm ik weet niet.
Antwoord
Wij hebben het leer op de klauw gezet in verband met het beschadigen van de mast door de klauw. We hebben de indruk dat dat ook is geslaagd. WE kunnen dit pas volgend jaar met zekerheid zeggen als de mast weer pico bello gelakt uit de loods komt en we dan met een klauw voorzien van leer gaan zeilen.
Antwoord
Ben je bijna klaar met schuren bekijk je dat slechte plekje wat beter is het niet slecht maar kuis verrot.
Dus toch maar een nieuw roer !!

Antwoord
En ik maar denken dat ik de enigste was met dit soort problemen, maar als het voorlas nog alleen om dit plekje gaat zou ik het vol gieten met epoxy hars. Voor het nieuw maken ken je mijn aanbod Rolleyes
Hou de goede kant boven
Antwoord
Als dit het enige plekje is zou ik ook voor epoxy kiezen. Zonde om dan een nieuwe te maken. Zowel tijd als hout. Het is een natuur product dus ja heeft schades zou ik zeggen. hoort ook bij de charme van een platbodem. Het moet natuurlijk niet een lappendeken worden?
Antwoord
Wij hebben nog een zwaard met dat soort trekjes Tongue
Kom, hijs de boeg en gijp de kiel
Fok de kluiver en aan het wiel
Oh, strijk het zwaard en reef de mast
Houd de wind aan bakboord vast...

www.zeeschouwostara.nl
www.facebook.com/zeeschouwostara
Antwoord
En na een fantastisch weekeinde in het hoge noorden is dit het resultaat.
Uiteraard met hulp, WAT zeg ik onder de bezielende leiding van Johan en niet te vergeten de gastvrijheid van Tineke.
Nogmaals veel dank beide.

Antwoord
Graag gedaan Big Grin
Ik probeerde al wat foto's te upgraden met daarop onze noeste arbeid maar dat is helaas niet gelukt Confused
Hou de goede kant boven
Antwoord
Netjes, heel mooi :*

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Netjes!
Kom, hijs de boeg en gijp de kiel
Fok de kluiver en aan het wiel
Oh, strijk het zwaard en reef de mast
Houd de wind aan bakboord vast...

www.zeeschouwostara.nl
www.facebook.com/zeeschouwostara
Antwoord
Mooi stukje werk!

Groet, Jack.
"Elke keer als je aan de kant van de meerderheid staat, is het tijd om stil te staan en na te denken." (Mark Twain)
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Antwoord
Valt toch niet mee
dus zonder woorden.............

Antwoord
Daar hadden wel nog wel een avond warm van kunnen zitten
Hou de goede kant boven
Antwoord
Ik zal de restanten voor je bewaren Johan,maar denk dt je het langer warm houdt dan 1 avond Tongue
Antwoord
Al is het alleen maar om de schoorsteen te reinigen van de aanslag die de lak veroorzaakt Tongue

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Lak zit er niet meer op, hij heeft hem eerst gekaapt toen geschuurd en vervolgens in stukken gezaagdTongue
Hou de goede kant boven
Antwoord
Mijn ervaring met dit soort oud hout is dat de lak cq verf niet alleen op de oppervlak maar ook aardig in de vezels doorgedrongen is Angry Overigens brandt het dan wel weer lekker felTongue

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
(12-02-2014, 13:37)hereditas schreef: Lak zit er niet meer op, hij heeft hem eerst gekaapt

Gekaapt?Huh Of bedoel je geschraapt?

Groet, Jack.
"Elke keer als je aan de kant van de meerderheid staat, is het tijd om stil te staan en na te denken." (Mark Twain)
Antwoord
Een telefoon met woordenboek dan krijg je dus dit soort foutjes als je niet op letConfused
Hou de goede kant boven
Antwoord

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
(04-02-2014, 21:25)hereditas schreef: Graag gedaan Big Grin
Ik probeerde al wat foto's te upgraden met daarop onze noeste arbeid maar dat is helaas niet gelukt Confused

Ben je die foto's kwijt of lukt het niet om ze hier te plaatsen? Een informatief en leerzaam (foto) verslag is natuurlijk nooit weg!

Groet, Jack.
Antwoord
Het roer van Jan in beeldBig Grin

Het basis materiaal

Zagen

Schaven

Lijmkam Frezen

En het verlijmen

Omdat het beslag van het oude roer het hele bijna het hele roer bedekt heb ik er voor gekozen om het hout te voorzien van een lijmkam i.p.v. stalen pennen die normaal vaak in roeren en zwaarden worden gebruikt. De gebruikte lijm is een epoxy hars die is aan gemaakt met constuctie poeder en aeroseal vezels dit maakt een mooie egale bruin/grijze lijm die goed vult en niet of weinig drupt.Tongue
Hou de goede kant boven
Antwoord
En nog een fototje van de gaffel klauw zoals die nu is geworden, ik begon deze topic tenslotte met de gaffel dus hier het eind resultaat.Smile Het schuur en lak werk moet nog hij staat voorals nog eerst 4 x in de epoxy hars om inwatering in de toekomst te voorkomenBig Grin

Bijlagen Miniatuurweergaven

Hou de goede kant boven
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)