This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 4 stemmen - gemiddelde waardering is 2.75
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Lichtstraal" klipper uit 1892
#26
Jammer dat het een site is waar erg veel aandacht aan commercie wordt besteed en weinig van het schip te zien is.  CO2 neutraal betekent dat er NIET op de motor wordt gevaren ?  Benieuwd hoe dat hebben opgelost Smile
Antwoord
#27
Offtopic

Groen en CO2 neutraal zijn nu eenmaal verdienmodellen, die sterk gevoed worden door de politiek en gokken op meer inkomsten vanuit een trendy maatschappij.
Daardoor is het schip zelf eigenlijk van ondergeschikt belang. Het schip is een leuke gadget geworden om de (commerciële) doelstellingen gestalte te te geven.

Op zich is met dat bedrijfsmodel niks mis, als dat het schip drijvende houdt; prima!
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord
#28
(02-10-2018, 7:11)Fred schreef: Jammer dat het een site is waar erg veel aandacht aan commercie wordt besteed en weinig van het schip te zien is.  CO2 neutraal betekent dat er NIET op de motor wordt gevaren ?  Benieuwd hoe dat hebben opgelost Smile


Beste Fred,
Hoezo veel aandacht aan commercie en weinig schip?
De link naar Google foto’s ( https://goo.gl/photos/LNkDzmg7D8sizcWb8 ) laat toch aardig wat van de 126 jarige geschiedenis zien...

Dat ‘CO2 neutraal’ een hype is, daar ga ik voor een groot deel in mee. Fijt blijft wel dat ze er weer mooi bij ligt en weer te bewonderen is op de Nederlandse wateren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
#29
(02-10-2018, 15:11)Rik schreef:
(02-10-2018, 7:11)Fred schreef: Jammer dat het een site is waar erg veel aandacht aan commercie wordt besteed en weinig van het schip te zien is.  CO2 neutraal betekent dat er NIET op de motor wordt gevaren ?  Benieuwd hoe dat hebben opgelost Smile


Beste Fred,
Hoezo veel aandacht aan commercie en weinig schip?
De link naar Google foto’s ( https://goo.gl/photos/LNkDzmg7D8sizcWb8  ) laat toch aardig wat van de 126 jarige geschiedenis zien...

Dat ‘CO2 neutraal’ een hype is, daar ga ik voor een groot deel in mee. Fijt blijft wel dat ze er weer mooi bij ligt en weer te bewonderen is op de Nederlandse wateren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dag Rik,

Ik was op http://www.zuivervaren.nl/ aan het kijken en klikken en zag toen die foto's niet, dat kan uiteraard aan mij liggen.  Vandaar mijn opmerking.  Dat er een historisch schip op het water blijft te bewonderen is winst :Smile

Groeten,
Fred
Antwoord
#30
O, zuivervaren... ja dat is “het redden van de aarde” dat klopt. Ik dacht dat je het over dit topic had...

Met Vriendelijke Groet,

Rik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
#31
In 2017 heeft "Zuivervaren" met de eigenaar van de Lichtstraal afgesproken om het schip in te zetten voor zeilend vervoer van vracht. Bijna een jaar later was de Lichtstraal zover opgeknapt dat er mee kon worden gevaren en is er in 2018 meerdere malen vracht mee vervoerd.

De financiële middelen, nodig voor een investering die gedaan moest worden om het schip gekeurd te krijgen voor het officieel meevaren van opstappers, bleken niet beschikbaar.
Hierdoor  is  begin 2019  besloten om de samenwerking tussen de eigenaar van de Lichtstraal en "Zuivervaren" te beëindigen.

Jammer.
Je zou toch wensen dat een dergelijk prachtig schip in de vaart blijft. Stilliggen is achteruitgang.
Rik, heb jij enig idee hoe het verder gaat ?
Antwoord
#32
(20-05-2019, 13:26)Marten schreef: In 2017 heeft "Zuivervaren" met de eigenaar van de Lichtstraal afgesproken om het schip in te zetten voor zeilend vervoer van vracht. Bijna een jaar later was de Lichtstraal zover opgeknapt dat er mee kon worden gevaren en is er in 2018 meerdere malen vracht mee vervoerd.

De financiële middelen, nodig voor een investering die gedaan moest worden om het schip gekeurd te krijgen voor het officieel meevaren van opstappers, bleken niet beschikbaar.
Hierdoor  is  begin 2019  besloten om de samenwerking tussen de eigenaar van de Lichtstraal en "Zuivervaren" te beëindigen.

Jammer.
Je zou toch wensen dat een dergelijk prachtig schip in de vaart blijft. Stilliggen is achteruitgang.
Rik, heb jij enig idee hoe het verder gaat ?


Dit heerschap was niet zo actief als hij had voorgespiegeld en afspraken waren moeilijk met hem te maken. varen met passagiers was niet volgens afspraak. Hij kwam met wilde plannen waarvoor de complete e-installatie vervangen moest worden. Naar ik heb begrepen.

Dat zou een investering zijn die financieel niet te verantwoorden is.
Dat is iets dat milieufreeks niet zien.

Qua onderhoud Nu proberen vast te houden wat er is en beetje bij beetje verder.
Het is niet anders.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
#33
Ok Rik, duidelijk.
Dank voor je toelichting.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)