Topics: 18
Hallo ,
Aan boord van de Eveline wil ik graag een bijbootje hebben voor het volgende seizoen.
Gewoon een bootje voor een bootschap , spelevaren , voor de kids , enz .
Wat voor bootjes hebben jullie erbij .
Er is zoveel te krijgen , en waar berg je het op .
Weer allerlei vragen waar ik weer over moet nadenken , pfff
GREETZ
Tim
Topics: 47
Wij (metname ik) heb er over gedacht om een yamaha ribje aan te schaffen, die vakkundig waren ingevaren door de Havendienst van het Nawaka, nationaal waterkamp van scouting
Echter vond ik het toch wat veel geld, en metname: waar ruim je het op in een schouw van 8,5 meter?
Ik vond van de 3,10 ribjes de afmetingen van het ingepakte geheel nogal fors.
Nu hebben we standaard wat kano's mee. Lekker bij de koffie
Wij varen gewoon naar de plaats waar we boodschappen gaan doen met de Ostara. Veel leuker
Topics: 5
Wij hebben een Walker Bay 8 voets. Daarmee kan geroeid en gezeild worden. Het bootje past op het voordek maar wordt in de praktijk altijd gesleept.
Om de Walker Bay wat stabieler te maken kun je er een peperdure opblaasrand omheen kopen. De niet UV bestendige versie is in Nederland bij de watersportjuwelier te koop voor zo'n 1000 Euro. De UV bestendige Hypalon versie is niet in Nederland te verkrijgen.
Wij hebben voor iets meer dan een tiende van dat bedrag acht stootwillen gekocht en die eromheen gemonteerd.
Topics: 38
Ik heb de opvatting; 'wat je niet meeneemt heb je ook geen last van!'
Groet, Jack.
Topics: 103
Ik ben sterke aanhanger van popeye's opvatting, maar met kinderen ontkom je er niet aan. In het voorjaar heb ik altijd een walkerbay 10 op sleeptouw. In het het hoogseizoen heb ik een dingy ribje mee van 2,5 meter met 2e hands 2,3PK motortje, die past net op het voordek en er kan nog gezeild worden ook.
Op het Wad verdient dat zich heel snel terug. Als je 20 keer ankert en een dure waddenhaven uitspaart, is het geheel al terug verdient.
Topics: 47
Ik zal het nog eens in overweging nemen wanneer we aan kinderen gaan beginnen
Topics: 19
24-11-2014, 12:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-11-2014, 12:27 door Bruinvisch.)
Wij liggen met onze boot liever niet in havens dus is een bijbootje wel handig. Er moeten twee personen en een middenmaat hond in passen. Ik heb ons voordek opgemeten en er zou precies een optimist op zijn kop op passen. Optimist is redelijk eenvoudig zelf te bouwen en meet 2.30 x 1.15
Ik weet alleen niet of een optimist voldoende drijfvermogen heeft voor ons doel.
link watersportbond over het bouwen van een optimist
Groeten René
vaar en restauratie blog
Bruinvisch
"Believe me, my young friend, there is nothing—absolute nothing—half so much worth doing as simply messing about in boats"
Topics: 19
13-12-2015, 19:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-12-2015, 7:44 door Bruinvisch.)
Onze bijboot is inmiddels in gebruik genomen. Het is een polyester jolletje geworden, wat jaren zwaar verwaarloosd in de gracht heeft gelegen.
Na een paar dagen schilderen, een nieuw houten bankje en motorsteun, een set stevige roeiriemen en een 2pk Seagull, is het een goede aanwinst voor bij de boot.
Er zat verder een nog nieuw zeiltuigje bij dus dat moest natuurlijk wel even uitgeprobeerd worden.
Groeten René
vaar en restauratie blog
Bruinvisch
"Believe me, my young friend, there is nothing—absolute nothing—half so much worth doing as simply messing about in boats"
Topics: 231
Leuk zo'n multifunctionele bijboot (zeil/motor/roei) :