Waardering:
  • 4 stemmen - gemiddelde waardering is 3.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verzekering
#1
Hallo mede liefhebbers ,

Ik kreeg zojuist een telefoontje van ons tussenpersoon over een aantal verzekeringen die wij hebben lopen .
Een daarvan ging over de eveline , deze heb ik van het voorjaar verzekerd bij delta lloyd . Destijds kon dit schip niet conform een , zeg maar ( een all risk ) verzekering omdat dit schip niet was voorzien van een vlakrapport . Nou is dat op zich niet zo punt maar er werd wel even verteld mocht je schip naar de bodem gaan dat de bergings kosten e.d. Voor jezelf zijn .
Nu vraag ik me af hoe jullie de verzekeringen hebben geregeld .
Mijn schip staat voor groot onderhoud op de wal dus ik kan zo inspectie laten uitvoeren maar wie betaald dan de kosten ?

Ben benieuwd , kon nog niet veel terug vinden op het forum

Groetjes

Tim
Antwoord
#2
Wij hebben het verzekerd bij de EOC.
Bij het afsluiten kreeg ik direct veel no claim, op grond van mijn beroeps verleden in de scheepvaart.
Dit jaar voor het eerst een gevalletje pech, ben niet ontevreden....

Bij aankoop was er een expert van de verzekering (gratis)
- Recht is iets kroms dat verbogen is.....
- Zonder historie geen toekomst......
Antwoord
#3
En wat waren voor de expert de belangrijkste punten om te controleren ?
Met mijn voorgaande schepen , alle polyester heb ik nooit een expert laten kijken , wel allemaal conform all risk verzekerd .
Antwoord
#4
Bolster was altijd verzekerd via FBTO. Nooit nodig gehad en dus ook geen idee van de afhandeling. Vlakmeting heeft ook niet plaatsgevonden voor All Risk, daar waen we overigens niet bang voor want de Jonker Paans schouw was gebouwd als een beroepsvaartuig en extra zwaar uitgevoerd. Maar er zijn wel een aantal gespecialiseerde scheepvaartverzekeringen / verzekeraars.
Antwoord
#5
Tips om te inspecteren;
- Vlakmetingen met dikte meting. Met name op de diepste (lek) punten in de machinekamer en verblijf. Vooral rondom toilet en keuken ivm condens en lekken.
- Huidafsluiters.
- Uitwatering van de gas bun ivm doorroesten van pijpje en huid.
- Huid en uitlaat ivm doorroesten van natte uitlaat.
- Motor en koppeling in de ruimste zin.
- Wierpot + toilet
- Werking van dynamo + motorpaneel instrumenten, oliedruk, motor temp. etc.
- Gland + radiale speling in schroefas. Testen of vetsmering nog buiten uit gland komt.
- Schroef op beschadigingen en verbuiging.
- Rondom patrijspoorten doorroesten (koper en staal corrosie)
- Rondhouten op rot
- Verstaging etc.
- Luikafdichtingen op waterdichtheid (regen)
- inspectie dikte van huiddoorvoeren bij afsluiters.
- slangen rondom motor
- Gasslang en installatie
- Inwendige inspectie dieseltank (vaak nooit mogelijk, maar wel heel noodzakelijk).
- Zeilen
- Elektra in machine kamer en schip

Veel andere zaken vervang je zowiezo zoals;
- Elektronische apparatuur
- Elektra
- Staand en gaand/lopend want.
- Afsluiters

Ik vergeet vast nog wel iets.....
- Recht is iets kroms dat verbogen is.....
- Zonder historie geen toekomst......
Antwoord
#6
Wij hebben de verzekering lopen bij EOC (voormalig EFM).
Prima prijs, prima polis.
Vlak keuring is inbegrepen.
Kom, hijs de boeg en gijp de kiel
Fok de kluiver en aan het wiel
Oh, strijk het zwaard en reef de mast
Houd de wind aan bakboord vast...

http://www.zeeschouwostara.nl
http://www.facebook.com/zeeschouwostara
Antwoord
#7
Volgens mij kun je het beste kiezen voor een echte scheepsverzekeraar. Was in het begin ook allrisk verzekerd bij een "gewone" verzekeraar. Dan denk je dat je volledig verzekerd bent ook als de schade door eigen schuld is ontstaan. Maar "van buiten komend onheil" was verzekerd, en daar viel eigen schuld niet onder in mijn geval. Ben nu verzekerd bij DOV.

Groet, Jack.
"Elke keer als je aan de kant van de meerderheid staat, is het tijd om stil te staan en na te denken." (Mark Twain)
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Antwoord
#8
Onze boot is al sinds 1999 verzekerd bij Kuiperverzekeringen in Heereveen, gelukkig tot op heden niet nodig gehad.
Groeten René

vaar en restauratie blog Bruinvisch

"Believe me, my young friend, there is nothing—absolute nothing—half so much worth doing as simply messing about in boats"

Antwoord
#9
Als ik een vlakdikte meting wil laten uitvoeren in Middelharnis welk expertiseburo zit daar dan in de buurt? Welke eisen stellen verzekeraars aan een dergelijke vlakdikte meting, is een soort norm waar aan moet worden voldaan?
Antwoord
#10
Als je je bij EOC verzekerd komen zij het vlak keuren, zonder extra kosten. Minimum dikte onder de waterlijn is afhankelijk van de grootte van de boot. Ik ben gewend dat er minimaal 4 mm wordt gehanteerd.
Antwoord
#11
(05-12-2014, 11:17)Ferry schreef: Wij hebben de verzekering lopen bij EOC (voormalig EFM).
Prima prijs, prima polis.
Vlak keuring is inbegrepen.

Wij zijn hier ook verzekerd & dik tevreden!
Antwoord
#12
Aanvraag bij EOC gedaan en vlakdikte meting blijkt niet gratis. De vergoeding bedraagt 25% van de netto jaar premie exclusief BTW en assurantiebelasting met een maximum van 50% van de factuur van de surveyor (inclusief BTW)
Antwoord
#13
Dat is nieuw voor mij. vorig jaar de surveyor nog op bezoek gehad, ik kan me echt geen factuur herinneren. Misschien is het verschil dat ik al 15 jaar bij Oranje, later EOC verzekerd ben.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)