28-09-2015, 21:05
Er bestaat zeker wel verschil tussen Frans eiken en Europees eiken. Net als bij grenen.
Maar het verschil binnen Europa is wel klein.
Maar het verschil binnen Europa is wel klein.
9m Huitema Aphrodite
Blok zeeschouwen
|
28-09-2015, 21:05
Er bestaat zeker wel verschil tussen Frans eiken en Europees eiken. Net als bij grenen.
Maar het verschil binnen Europa is wel klein. 9m Huitema Aphrodite
30-08-2019, 7:55
Hallo ik ben Kor,
Sinds 3 week zijn we eigenaar van een Zeeschouw uit 1977. Wij proberen te achterhalen welk type Zeeschouw we gekocht hebben. Inmiddels heb ik al contact gehad met de echtgenote van de eerste eigenaar uit Muiden. Hierdoor is ons enigste aanknopingspunt tot nu toe dat de schouw gemaakt is op een jachtwerf in de omgeving van Muiden. Na honderden foto's op het internet te hebben bekeken en de afmetingen vergeleken dacht ik dat het misschien een Blok Zeeschouw kan zijn. De afmetingen zijn circa 8.30 x3.25. Het model van de mastvoet en de oplegging van de zwaarden lijkt ook wel enigszins overeen te komen. De 4 stagen zijn bevestigd aan de 4 haakse plaatjes van het ophang systeem van de 2 zwaarden. Wie kan ons uit de droom helpen of we ons bij het selecte groepje Blok Zeeschouw bezitters kunnen voegen of dat het toch een ander model is?
31-08-2019, 15:12
Hoi Kor,
Welkom op het forum. Ik weet niet of het een blok is of een andere, maar dat kunnen andere misschien vertellen. De verbrede dooskiel zou dat wel vermoeden. Huitema Zeeschouw 9m 9m Huitema Aphrodite
08-03-2021, 21:25
(20-01-2015, 12:30)claes van kieten schreef: Hoi allemaal..ik ben Arie ..schipper eigenaar van de Blok zeeschouw ..Claes van Kieten ..8,8 m Hallo Arie ik heb er ook eentje een oudje leeftijd en werf onbekend ben haar aan het opknappen en het vordert gestaag. Groeten Willem.
19-06-2022, 13:02
Mijn vrouw en ik zijn sinds 2012 eigenaar van een prachtige Blok zeeschouw. In 1980 casco gebouwd en in 5 jaar door vorige eigenaar met veel zorg afgebouwd. Gekocht als de Robbik, door ons omgedoopt in Galatea. Bijzonder detail(?) is de ingebouwde Volvo B18 motor afkomstig uit een Volvo Amazone. Deze motoren werden gebouwd tussen 1961 en 1968. De motor loopt op benzine (euro 98 E5) en petroleum. Wij liggen bij WSV de Zeevang in Edam en ons vaargebied is Markermeer, IJsselmeer en Waddenzee. 23 Juli vertrekken wij voor 3 weken naar het Wad om rondzwervend veel droog te vallen. Tot ziens
18-11-2023, 16:48
(20-01-2015, 17:12)claes van kieten schreef: Ja , de bouw bij Dirk Blok was een avontuur op zich..toen ik hem bestelde in 1976 was er een wacht tijd van een half jaar ..hij deed er ongeveer een maand over het casco en bouwde er 2 tegelijk.Ha Claes van Kieten, Ik sta op het punt om een blok schouw te kopen. En meen te zien dat deze ook een dooskiel heeft. Nu is mijn vraag of je met dergelijke kiel ook kunt droogvallen? of dat ze dan naar een kant gaat overhellen? Ik hoor het graag. Fijn om te weten overigens dat er er weinig kwaliteitsverschil tussen een Westerdijk en een Blok shouw zit.
19-11-2023, 12:11
Hoewel nooit op een Blok schouw gevaren wel eens met een Blok samen een paar dagen gevaren. Droogvallen gaat prima.
De platbodems met dooskiel/kielbalk uit mijn ervaring vallen allemaal prima droog. Soms met heel hard zand kwamen we scheef te liggen met de Westerdijk schouw. Dan moest er iemand op de grond slapen.... Met de schokker en andere schouwen hier nooit last van gehad.
28-11-2023, 21:13
(19-11-2023, 12:11)swblom schreef: Hoewel nooit op een Blok schouw gevaren wel eens met een Blok samen een paar dagen gevaren. Droogvallen gaat prima. Dank voor de reactie, goed dat te horen! Ben inmiddels de trotse eigenaar van een Blok schouw! Dag, onlangs een schouw gekocht waarvan ik vermoed dat het een blok zeeschouw is. Ze heeft geen naam en er zijn ook geen documenten beschikbaar van het schip. Ik kan ook geen nummer oid vinden. Is er een plek aan boord waar iets als een nummer of ander kenmerk te vinden is waaraan ik zou kunnen herkennen of het inderdaad een blok zeeschouw is? Er staat een Sabb type G dieseltje in bouwjaar 1980 daarom vermoed ik dat het bouwjaar van de boot ook 1980 is.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|