This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jachthaven Schier failliet (inmiddels doorstart gemaakt)
Ik las in het DvhN dat de jachthaven Schiermonnikoog failliet is verklaard.  

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/jach...76043.html

Gelukkig is de haven van de gemeente en niet van deze ondernemer.  Ben benieuwd hoe dit verder gaat. 

De foto voor het logo van het platbodemforum is daar genomen.
Antwoord
Als ik heel eerlijk ben, kan het alleen maar beter worden.

Wij waren het sercice niveau gewent van Köby en Annie Rikal, daarna nog wat ex collega's.
En toen die pyramide met haar.
Breek me de bek niet open.............. Ik kan daar een boekje over schrijven. De bedoelingen zullen vast goed bedoeld zijn, maar het kwam niet uit de verf.
Nog een aantal jaren de hulphavenmeesters (Fred & ...?), waarvoor veel waardering.

Zelfs toen we er in voorjaar 2014 met 3 schepen lagen was ze al in paniek....

We gaan het zien..
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord
De havenmeesters die ik heb meegemaakt waren Ton en Siert, die deden het prima.  Midden in het seizoen 2013 besloot Ton weg te gaan en kwam Dick (forumlid dhukema, niet actief hier) daarvoor in de plaats.  Allemaal prima havenmeesters.  De uitbaters hadden een restaurant ruikend naar rook en frituurvet.  Dat was geen reclame, ondanks goede bedoelingen.  De stress en handelswijze met beoogde wadlopers was ook niet een goed voorbeeld van gastvrijheid. Toiletten en douches werden op slot gedraaid en waren alleen toegankelijk via het rookhol.  Een vriend van me, een horecaman, had ook geen goed woord over voor het restaurant.  Maar de havenmeesters die ik heb meegemaakt daar waren oké.  Afgelopen jaar ben ik niet op Schier geweest door privé omstandigheden dus ik kan niet beoordelen hoe het daar is gegaan. Maar Ton/Siert/Dick waren/zijn prima havenmeesters.  Ik denk dat de haven zonder dit uitbatersduo er behoorlijk op vooruit gaat. Van het restaurant is echt wel iets te maken en de haven is gewoon erg leuk en gezellig.
Antwoord
Ik denk dat ik ook Ton/Siert/Dick bedoelde, hulde voor deze mannen die er wat van maakte en toch het gezicht mochten zijn.

Antwoord
Wij konden altijd wel goed opschieten met het uitbatersduo maar je beeld klopt helemaal. Weinig stressbestendig en vooral ook selectief.
Antwoord
Goed nieuws van Schiermonnikoog.

Wij waren afgelopen weekeinde even op Schier (weliswaar met de veerboot) en zijn even naar de jachthaven gefietst. Ton is terug en runt sinds het begin van het seizoen de haven. Eind mei komt ook Siert weer. Alle stress is verdwenen. Iedereen kan weer gewoon 24 uur per dag naar de wc. Ook ' s nachts, ook als er moet worden schoongemaakt, ook als er charterschepen aan de kop liggen en ook als er 'wadlopers zijn gesignaleerd'.

Er is zojuist ook een nieuw pachtersduo gevonden voor het restaurant. Een jong stel met ervaring in de horeca; de een als kok, de ander als serveerster. Naar verwachting gaat het restaurant in juni weer open. De mensen die ik sprak hebben hoge verwachtingen van dit duo. Wellicht kunnen we deze zomer eindelijk lekker eten bij het uitzicht over het wad terwijl bij ondergaande zon. Ik verheug me er nu al op.

Er is helaas ook nog een klein minpuntje; het 'baggeren' van de haven door middel van luchtinjectie schijnt niet veel effect te hebben gehad. De haven is dus nog vrij ondiep. Niet echt een probleem voor platbodems, zolang je roer maar vast zit.
Antwoord
Hoi Bartjan, welkom hier op het forum. 

Bedankt voor deze update.  Zo wordt Schier dus toch nog een echte platbodemhaven Smile  Ik zal deze vakantie ook eens kijken op Schier, net als jij, niet met eigen / gehuurde boot. 
Antwoord
Hulde voor Ton en Siert! Het klinkt allemaal goed. We gaan het ondervinden!

Verstuurt vanaf een te kleine terrorfoon, type fouten zijn dus standaard

Antwoord
Het restaurant heeft toch een van de mooiste uitzichten van nederland. Een mooie plek om te dineren dus.
Antwoord
(17-05-2015, 20:23)pieterh schreef: Het restaurant heeft toch een van de mooiste uitzichten van nederland.   Een mooie plek om te dineren dus.

We zijn (inmiddels drie weken geleden) weer op Schier geweest. We hebben prima gegeten met het mooiste uitzicht van Nederland. De nieuwe exploitanten zijn jong en enthousiast en doen hun best er iets moois van te maken. Ik hoop van harte dat het een succes wordt.
Antwoord
En val je tegenwoordig droog in de haven of valt dat mee ?
Antwoord
(02-07-2015, 13:16)Fred schreef: En val je tegenwoordig droog in de haven of valt dat mee ?

Ja, je valt droog.
Niet overal, maar je raakt geheid de grond.

Verder fantastisch gegeten in het restaurant dat Italiaans op de kaart heeft, geen bolognese maar wel goede pasta met vlees of vis en een zeer goede salade.
Ook de kinderen van 1 en 3 werden er goed ontvangen.
Wel een aangepast menu voor hun. Geen kindermenu, maar wel patat met een portie bitterballen van de lunchkaart.
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
Nog wat achtergrond informatie:

https://hartvanleeuwarden.wordpress.com/...er-deel-1/
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)