This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 6 stemmen - gemiddelde waardering is 2.83
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vetpers
 Plaatsing van de vetpers

Op ons gland zit nu een vetpotje met ongeveer de inhoud van een potje schoensmeer, niet al te groot dus. Niet dat wij van plan zijn om veel op de motor te gaan varen maar toch hebben wij nu een wat grotere (15cm) pers kunnen vinden. Onder alle verf en oxidatie kwam een alleraardigst persje tevoorschijn wat best gezien mag worden. 
Nu dus het probleem. waar nu deze pers te plaatsen:
  • oorspronkelijk bedachte plek, onder de achterbank (uit het zicht)
  • achter een luikje van de zijbank (uit het zicht)
  • in het hoekje van de banken (in het zicht)
  • naast de motorkist (in het zicht)
[Afbeelding: PMCDQ85n8QcJPvQw2AzzKxKcYn-voip-4nRfnjYt...-h197-p-no] [Afbeelding: u8yLKbkAtV5WXNFW4PMXhjJRZdnzy7L0gnFMoBvj...-h220-p-no]
ps, rvs harp is het grootschoot oog
Groeten René

vaar en restauratie blog Bruinvisch

"Believe me, my young friend, there is nothing—absolute nothing—half so much worth doing as simply messing about in boats"

Antwoord
Ik zou hem in ieder geval uit het zicht zetten. Dan kan er ook geen schoot achter blijven hangen tijdens een gijp of zo. Op zich kun je de vetpers ook liggend monteren, dat maakt wel het vullen wat lastiger.
Antwoord
Staand lijkt me inderdaad qua vullen het beste Wink

Mooi ding die gezien mag worden, maar... het is wel een ding waar van alles achter kan blijven hangen.
Ik zou hem in een bank, in de motorkist oid monteren, eventueel met een ruitje, zodat hij toch gezien kan worden Tongue

Wij hebben hem onder de kuipvloer, aan SB tegen de kimplaat aan, dus onder een hoek gemonteerd.
Prima te vullen en prima te bedienen.

[Afbeelding: P8170162.JPG]
Kom, hijs de boeg en gijp de kiel
Fok de kluiver en aan het wiel
Oh, strijk het zwaard en reef de mast
Houd de wind aan bakboord vast...

www.zeeschouwostara.nl
www.facebook.com/zeeschouwostara
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)