This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 9 stemmen - gemiddelde waardering is 2.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe Schuitengat 2015
#1
Exclamation 
Ik weet niet of het hier op zijn plaats is, wellicht kunnen we een nieuwe onderverdeling maken met: "Actuele Vaarweg informatie" ?

Ik ben zo vrij geweest om een link te plaatsten naar onze collega's van Zeilersforum met actuele info over het Schuitengat.
Als geen ander bedoeld voor platbodems Wink 

http://www.zeilersforum.nl/index.php/for...t?start=75
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord
#2
Fijn bericht, maar ook weer jammer dat het nu zo diep is dat ook andere (met kiel) nu dat voordeel hebben.
Hoewel vele het niet zullen durven.
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
#3
Dan doen we dat toch: een eigen subforum voor vaarweginformatie. 
Antwoord
#4
(27-04-2015, 11:42)Eddy Keijzer schreef: Hoewel vele het niet zullen durven.

Laten we dat vooral zo houden! Angel

Dat is n.l. een belangrijk deel van ons bestaansrecht!!!
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord
#5
Update bij laag water, hedenmorgen 8-5-2015 bij -47 er over, maar geen feest. Dikke rollers/ branding +- 60-70cm. Gevolg was dat op het brekers randje tussen de 1e gele en kardinaal dat we elk golfdal op de plaat stuiterde tussen de brekers. Er zou 133 cm NAP moeten staan bij -47. Wij hadden nodig -47 -70 = 117 cm. Die vermeende 16 cm speling was dus duidelijk te weinig bij de heersende zwel.
Het gaat er dus om dat je bij zwel niet te vroeg er overheen wil.

   

Hieronder, bij het kleine knikje stuiter je dus stevig op de bank tussen de brekers door.

   

Nu kan het schip het makkelijk hebben, er klommen geen brekers aan boord, maar het blijft licht inconvenient.
Door het stoten, maak je geen snelheid meer en duurt het langer.

De koerslijn gaat dus door het gedeelte met de ogenschijnlijke minste brekers. helaas geen foto's.
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord
#6
16 cm speling is dan ook niet veel.  Bij een vlak zeetje oke, maar met golven lijkt me dat wat krapjes.  Bovendien is diepte-informatie, hoe recent ook, vaak gedateerd.   Ach zonder risico's is het leven ook saai Smile
Antwoord
#7
En ook na 3 dagen west 8-11 Bf.....

Verstuurt vanaf een te kleine terrorfoon, type fouten zijn dus standaard
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord
#8
Big Grin
Er zijn inderdaad omstandigheden denkbaar dat je je normen wat bijstelt.  Zoals drie dagen verwaaid ergens liggen en dan toch maar besluiten om zwaar gereefd met windkracht 7 a 8 en een 25 voeter uit te varen omdat het de dagen daarvoor nog erger was en volgens de voorspelling daarna niet beter wordt... 
Antwoord
#9
(08-05-2015, 22:52)Fred schreef: Big Grin
Er zijn inderdaad omstandigheden denkbaar dat je je normen wat bijstelt.  Zoals drie dagen verwaaid ergens liggen en dan toch maar besluiten om zwaar gereefd met windkracht 7 a 8 en een 25 voeter uit te varen omdat het de dagen daarvoor nog erger was en volgens de voorspelling daarna niet beter wordt... 

Ik weet alles van dit psychologische spel na 3x Kaap Hoorn en 2x Antarctica en 20 jaar charter Dodgy

Klooien op het randje blijft leuk.....
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord
#10
Update 26-4-2016

http://www.rijkswaterstaat.nl/over-ons/n...rbaar.aspx
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)