This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tankvuldop
Bij de jol is de tankvuldop in een speciaal opvangbakje onder de kuipbank geplaatst.
Dit voorkomt water en vuil in de dieseltank.  Wink

(de Webasto 3500VP heeft inmiddels een ander plekje aan boord gekregen en werkt keurig)

Antwoord
(15-07-2015, 19:34)Jollenbaas schreef: Bij de jol is de tankvuldop onder de kuipbank geplaatst.
Dit voorkomt water en vuil in de dieseltank.  Wink

(de Webasto 3500VP heeft inmiddels een ander plekje aan boord gekregen en werkt keurig)

Ziet er mooi uit! Zoals je wellicht hebt gelezen heb ik recentelijk mijn tankdop ook weggehaald uit de kuip. De nieuwe tankdop zit onder de motordeksel en komt dus nooit in contact met water. Een aanrader voor iedereen!
Ik zal nog een foto van het eindresultaat toevoegen Wink
Bolschipper
Antwoord
Dat ziet er netjes uit!

Bij ons zit de dop gewoon op de tank, in een bakskist.
Komt ook geen water bij, maar is wel een wat rommelig geheel in vergelijking met dit Wink
Kom, hijs de boeg en gijp de kiel
Fok de kluiver en aan het wiel
Oh, strijk het zwaard en reef de mast
Houd de wind aan bakboord vast...

www.zeeschouwostara.nl
www.facebook.com/zeeschouwostara
Antwoord
Met de brandstoftank strak passend in het achterhuisje, was bij ons helaas de enige plaats voor de vuldop in het achterdekje. Hier zit hij dus vol in het zicht en met alle risico van water in de brandstof bij het tanken. Bij de vultrechter zal dus zeker ook een doekje zijn vaste plek moeten krijgen.
[Afbeelding: 20161015_155821.jpg]
Groeten René

vaar en restauratie blog Bruinvisch

"Believe me, my young friend, there is nothing—absolute nothing—half so much worth doing as simply messing about in boats"

Antwoord
Niet alleen bij het tanken, weet je zeker dat de dop 100% waterdicht is? Ook voor regen en overkomend buiswater?

In mijn observatie is de oorzaak van water in de diesel regelmatig terug te voeren naar een lekkende tankdop, helemaal als die op het dek of in het gangboord zit.
Voor ons de reden om de vulopening dmv een staande pijp in de bakskist te maken.
Antwoord
ja, dat had ik ook; regen in de tank via de tankdop. Ik had geen O-ring in het randje van de dop.
Nu wel een O-ring en altijd de dop afgdekt.
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)