26-10-2015, 20:41 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-06-2020, 0:05 door Jollenbaas.)
Het is geen recente foto maar toch, je krijgt immers niet zo gemakkelijk een zeilfoto van je eigen boot.
Onze aardige buurman nam de afgelopen zomer deze zeilfoto van de jol voor Medemblik op het IJsselmeer.
Is kennelijk weer een nieuwe bug in de forumsoftware. Met een volledig scherm browser is de foto wel helemaal te zien, maar in een kleinere weergave valt een stukje weg. Mmm, niet goed.
Er vallen me een paar dingen op op de foto @jollenbaas. De dirk staat strak staat. Is de giek wat opgetrokken, en zo ja, waarom? En ik zie dat achter aan het grootzeil reefogen zitten, maar ik zie geen smeerreep. Worden de reefogen direct op de giek vastgezet bij het reven?
Groet, Jack.
"Elke keer als je aan de kant van de meerderheid staat, is het tijd om stil te staan en na te denken." (Mark Twain) http://www.staverse-jol-aimee.nl/
27-10-2015, 15:50 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-10-2015, 15:56 door Jollenbaas.)
(27-10-2015, 12:56)popeye schreef: Er vallen me een paar dingen op op de foto @jollenbaas. De dirk staat strak staat. Is de giek wat opgetrokken, en zo ja, waarom? En ik zie dat achter aan het grootzeil reefogen zitten, maar ik zie geen smeerreep. Worden de reefogen direct op de giek vastgezet bij het reven?
Groet, Jack.
Hoi Jack,
Valt mee hoor de dirk (kraanlijn) hangt uiteraard slap, kijk maar naar het kattekopblok naast de mast/grootzeil.
De 2 smeerrepen hangen onderaan de giek, voor ff een paar uurtjes zeilen scheer ik deze niet in bij rustig weer.
Bij het einde van de giek zitten de 2 schildpadblokken en ogen, de kikkers zitten dichtbij de lummel van de giek
Groetjes, Robert
PS.
Toch jammer dat hier slechts de linkerhelft van de foto is te zien.....
(27-10-2015, 12:56)popeye schreef: Er vallen me een paar dingen op op de foto @jollenbaas. De dirk staat strak staat. Is de giek wat opgetrokken, en zo ja, waarom? En ik zie dat achter aan het grootzeil reefogen zitten, maar ik zie geen smeerreep. Worden de reefogen direct op de giek vastgezet bij het reven?
Groet, Jack.
Hoi Jack,
Valt mee hoor de dirk (kraanlijn) hangt uiteraard slap, kijk maar naar het kattekopblok naast de mast/grootzeil.
De 2 smeerrepen hangen onderaan de giek, voor ff een paar uurtjes zeilen scheer ik deze niet in bij rustig weer.
Bij het einde van de giek zitten de 2 schildpadblokken en ogen, de kikkers zitten dichtbij de lummel van de giek
Groetjes, Robert
PS.
Scheer jij je smeerrepen uit?
Ik heb ze er altijd in.
28-10-2015, 10:14 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-10-2015, 10:15 door Jollenbaas.)
(28-10-2015, 8:00)WADnWIND schreef:
(27-10-2015, 15:50)Jollenbaas schreef:
Groet, Jack.
Hoi Jack,
Groetjes, Robert
PS.
Scheer jij je smeerrepen uit?
Ik heb ze er altijd in.
Bij een beetje leuk wind (kracht 4 a 5 enzo....) scheer ik ze uiteraard in.
Omdat de zomertent over de giek ligt moeten ze eruit.
Maar ze zitten er ook zo weer in....
Ooit werd in elke SdZ 'mijn mooiste foto' gepubliceerd. Prachtige plaatjes. Dat is niet meer. Misschien via dit forum, zoals de prachtige plaatjes van een prachtig scheepje hierboven. En ja, wat mij betreft reageren we dan op wat we (menen te) zien... Leuk en leerzaam?
Maar wat een mooi scheepje, Jollenbaas!! Recent nieuwe zeilen?
Oh ja, misschien ...
Ik ben op zoek naar een Staverse Jol K&V. Waarom?
Bij het stijgen der jaren nemen de krachten niet toe ... Ik geloof niet dat ik het ophalen van de zwaarden erg zal missen..
Mocht je iets weten of tegen komen dan houd ik de tip aanbevolen! Ook al kan ik moeilijk afscheid nemen van onze geweldige grundel.
05-08-2023, 22:36 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-08-2023, 22:45 door Jollenbaas.)
(03-08-2023, 9:36)Klaas de Jong schreef: Ooit werd in elke SdZ 'mijn mooiste foto' gepubliceerd. Prachtige plaatjes. Dat is niet meer. Misschien via dit forum, zoals de prachtige plaatjes van een prachtig scheepje hierboven. En ja, wat mij betreft reageren we dan op wat we (menen te) zien... Leuk en leerzaam?
Maar wat een mooi scheepje, Jollenbaas!! Recent nieuwe zeilen?
Wieke Mare
Grundel 8.5
Nee hoor geen nieuwe zeilen, ze zijn ook 20 jaar oud. Er wordt van eind april tot september vrijwel elke week meegezeild. De zeilen zijn gemaakt door Simon de Boer en met een authentiek uiterlijk. Wel steeds wel een goede zorg ervoor en als het even kan gelijk (droog) onder de huiken. Scheelt!
08-08-2023, 19:44 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-08-2023, 19:45 door Jollenbaas.)
(03-08-2023, 9:39)Klaas de Jong schreef: Oh ja, misschien ...
Ik ben op zoek naar een Staverse Jol K&V. Waarom?
Bij het stijgen der jaren nemen de krachten niet toe ... Ik geloof niet dat ik het ophalen van de zwaarden erg zal missen..
Mocht je iets weten of tegen komen dan houd ik de tip aanbevolen! Ook al kan ik moeilijk afscheid nemen van onze geweldige grundel.
Dank je! Mocht ik horen dat er een Staverse jol te koop komt bericht ik je.