Dit forum gebruikt cookies.
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw inloggegevens op te slaan als u bent geregistreerd, en uw laatste bezoek als u nog niet geregistreerd bent. Cookies zijn kleine tekstdocumenten die op uw computer worden opgeslagen; de cookies die door dit forum worden geplaatst, kunnen alleen op deze website worden gebruikt en vormen geen beveiligingsrisico. Cookies op dit forum houden ook bij welke specifieke onderwerpen u hebt gelezen en wanneer u ze voor het laatst hebt gelezen. Bevestig of u deze cookies accepteert of weigert.

Er wordt een cookie in uw browser opgeslagen, ongeacht uw keuze, om te voorkomen dat u deze vraag opnieuw krijgt. U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment wijzigen via de link in de voettekst.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zomaar een leuke foto.
Het is geen recente foto maar toch, je krijgt immers niet zo gemakkelijk een zeilfoto van je eigen boot.
Onze aardige buurman nam de afgelopen zomer deze zeilfoto van de jol voor Medemblik op het IJsselmeer.

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
Dit schilderij van Noordpolderzijl van Antje Sonnenschein zag ik vandaag in het Martini Ziekenhuis in Groningen.

In het echt is het veel mooier

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Is kennelijk weer een nieuwe bug in de forumsoftware.  Met een volledig scherm browser is de foto wel helemaal te zien, maar in een kleinere weergave valt een stukje weg.  Mmm, niet goed.

Antwoord
(26-10-2015, 21:45)Pylk schreef: Dit schilderij van Noordpolderzijl van Antje Sonnenschein zag ik vandaag in het Martini Ziekenhuis in Groningen.

Dat geloof ik best, prachtig om te zien!
Helaas ook maar de linkerhelft.  Dodgy
Antwoord
(27-10-2015, 1:08)Jollenbaas schreef:
(26-10-2015, 21:45)Pylk schreef: Dit schilderij van Noordpolderzijl van Antje Sonnenschein zag ik vandaag in het Martini Ziekenhuis in Groningen.

Dat geloof ik best, prachtig om te zien!
Helaas ook maar de linkerhelft.  Dodgy

Op tablet en mobiel is Tapatalk wellicht een betere optie om het forum te bekijken of heb je dat al in gebruik ?
Antwoord
Er vallen me een paar dingen op op de foto @jollenbaas. De dirk staat strak staat. Is de giek wat opgetrokken, en zo ja, waarom? En ik zie dat achter aan het grootzeil reefogen zitten, maar ik zie geen smeerreep. Worden de reefogen direct op de giek vastgezet bij het reven?

Groet, Jack.
"Elke keer als je aan de kant van de meerderheid staat, is het tijd om stil te staan en na te denken." (Mark Twain)
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Antwoord
Ik heb ook zo'n foto die niet door mijzelf gemaakt is. 's Morgens vroeg bij de Zegge voor Zeewolde.

[Afbeelding: 2mms5ew.jpg]

Groet, Jack.
"Elke keer als je aan de kant van de meerderheid staat, is het tijd om stil te staan en na te denken." (Mark Twain)
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Antwoord
(27-10-2015, 12:56)popeye schreef: Er vallen me een paar dingen op op de foto @jollenbaas. De dirk staat strak staat. Is de giek wat opgetrokken, en zo ja, waarom? En ik zie dat achter aan het grootzeil reefogen zitten, maar ik zie geen smeerreep. Worden de reefogen direct op de giek vastgezet bij het reven?

Groet, Jack.

Hoi Jack,

Valt mee hoor de dirk (kraanlijn) hangt uiteraard slap, kijk maar naar het kattekopblok naast de mast/grootzeil.
De 2 smeerrepen hangen onderaan de giek, voor ff een paar uurtjes zeilen scheer ik deze niet in bij rustig weer.
Bij het einde van de giek zitten de 2 schildpadblokken en ogen, de kikkers zitten dichtbij de lummel van de giek

Groetjes, Robert

PS.
Toch jammer dat hier slechts de linkerhelft van de foto is te zien.....  [Afbeelding: confused.gif]
Antwoord
(27-10-2015, 15:50)Jollenbaas schreef:
(27-10-2015, 12:56)popeye schreef: Er vallen me een paar dingen op op de foto @jollenbaas. De dirk staat strak staat. Is de giek wat opgetrokken, en zo ja, waarom? En ik zie dat achter aan het grootzeil reefogen zitten, maar ik zie geen smeerreep. Worden de reefogen direct op de giek vastgezet bij het reven?

Groet, Jack.

Hoi Jack,

Valt mee hoor de dirk (kraanlijn) hangt uiteraard slap, kijk maar naar het kattekopblok naast de mast/grootzeil.
De 2 smeerrepen hangen onderaan de giek, voor ff een paar uurtjes zeilen scheer ik deze niet in bij rustig weer.
Bij het einde van de giek zitten de 2 schildpadblokken en ogen, de kikkers zitten dichtbij de lummel van de giek

Groetjes, Robert

PS.
Toch jammer dat hier slechts de linkerhelft van de foto is te zien.....  [Afbeelding: confused.gif]
Scheer jij je smeerrepen uit?
Ik heb ze er altijd in.
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: https://www.palingaak.nl/
Antwoord
(28-10-2015, 8:00)WADnWIND schreef:
(27-10-2015, 15:50)Jollenbaas schreef:

Groet, Jack.

Hoi Jack,

Groetjes, Robert

PS.
Scheer jij je smeerrepen uit?
Ik heb ze er altijd in.

Bij een beetje leuk wind (kracht 4 a 5 enzo....) scheer ik ze uiteraard in.

Omdat de zomertent over de giek ligt moeten ze eruit.
Maar ze zitten er ook zo weer in....
Antwoord
Geen wind op het Noordzeekanaal.

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
Een rustig windje.

Lukt mij niet de volledige foto hier te laten zien. Twijfel of jullie die wel kunnen zien.
Antwoord
Ooit werd in elke SdZ 'mijn mooiste foto' gepubliceerd. Prachtige plaatjes. Dat is niet meer. Misschien via dit forum, zoals de prachtige plaatjes van een prachtig scheepje hierboven. En ja, wat mij betreft reageren we dan op wat we (menen te) zien... Leuk en leerzaam?
Maar wat een mooi scheepje, Jollenbaas!! Recent nieuwe zeilen?

Wieke Mare
Grundel 8.5
Antwoord
Oh ja, misschien ...
Ik ben op zoek naar een Staverse Jol K&V. Waarom?
Bij het stijgen der jaren nemen de krachten niet toe ... Ik geloof niet dat ik het ophalen van de zwaarden erg zal missen..
Mocht je iets weten of tegen komen dan houd ik de tip aanbevolen! Ook al kan ik moeilijk afscheid nemen van onze geweldige grundel.
Antwoord
(02-08-2023, 23:30)Jollenbaas schreef: -foto-

Lukt mij niet de volledige foto hier te laten zien. Twijfel je die wel kunnen zien.

Die hele foto is er stiekem wel.
Rechter muisklik op de foto, foto openen in nieuw tabblad en voilà!

Lekker jolletje hoor Big Grin
Genoeg is meer dan veel
Antwoord
(03-08-2023, 9:36)Klaas de Jong schreef: Ooit werd in elke SdZ 'mijn mooiste foto' gepubliceerd. Prachtige plaatjes. Dat is niet meer. Misschien via dit forum, zoals de prachtige plaatjes van een prachtig scheepje hierboven. En ja, wat mij betreft reageren we dan op wat we (menen te) zien... Leuk en leerzaam?
Maar wat een mooi scheepje, Jollenbaas!! Recent nieuwe zeilen?

Wieke Mare
Grundel 8.5

Nee hoor geen nieuwe zeilen, ze zijn ook 20 jaar oud. Er wordt van eind april tot september vrijwel elke week meegezeild. De zeilen zijn gemaakt door Simon de Boer en met een authentiek uiterlijk. Wel steeds wel een goede zorg ervoor en als het even kan gelijk (droog) onder de huiken. Scheelt!
Antwoord
@Berghout-2: Dank je! Smile
Antwoord
(03-08-2023, 9:39)Klaas de Jong schreef: Oh ja, misschien ...
Ik ben op zoek naar een Staverse Jol K&V. Waarom?
Bij het stijgen der jaren nemen de krachten niet toe ... Ik geloof niet dat ik het ophalen van de zwaarden erg zal missen..
Mocht je iets weten of tegen komen dan houd ik de tip aanbevolen! Ook al kan ik moeilijk afscheid nemen van onze geweldige grundel.

Dank je! Mocht ik horen dat er een Staverse jol te koop komt bericht ik je.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)