Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wintertent
Heeft iemand de afmetingen/tekening van een wintertent voor een Vollenhovense Bol 8.10? - Ik ben van plan een nieuwe wintertent te laten maken.

Mocht niemand een tekening hebben, heeft iemand nog tips over het opmeten van een wintertent?

Alvast bedankt Smile
Bolschipper
Antwoord
Een goede wintertent is altijd maatwerk.
Tenzij je Tupperware hebt natuurlijk.
Als je er een laat maken hoor je dat wel van de zeilmaker.
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
Kijk ook eens bij een tentenmaker die feesttenten en vrachtwagenzeilen maakt. Die werken met zwaar PVC doek en voor heel andere tarieven.

Wij waren voor een op maat gemaakte wintertent bij een 9.5 meter schouw zo'n 600 Euro kwijt. De tent overdekt de hele boot. Die gaat nu al zijn 14e winter in en is nog lang niet versleten.

Hou rekening met voldoende afschot in de tent zodat er geen water in blijft staan.
Antwoord
(21-12-2015, 20:26)swblom schreef: Kijk ook eens bij een tentenmaker die feesttenten en vrachtwagenzeilen maakt. Die werken met zwaar PVC doek en voor heel andere tarieven.

Wij waren voor een op maat gemaakte wintertent bij een 9.5 meter schouw zo'n 600 Euro kwijt. De tent overdekt de hele boot. Die gaat nu al zijn 14e winter in en is nog lang niet versleten.

Zo, dat klinkt goed! Mag ik vragen waar deze wintertent precies gemaakt is?
Bolschipper
Antwoord
Hij is toen ter tijd gemaakt bij Kuipers (Kuijpers?) in Groesbeek. Dat bedrijf is voortgezet in Milsbeek. Ik heb later nog een kuiptent laten maken bij Janssen in Veldhoven. Daarvoor heb ik wel een voorbeeld aangeleverd wat ze na konden maken, kosten 350 Euro.
Antwoord
Ik heb bij zeilmakerij Schokker een wintertent over de gehele jol laten maken.
Deze gaat 10 a 15 jaar mee en is in twee delen - die aan elkaar worden vastgezet - goed hanteerbaar.

Zij adviseerde dit nadrukkelijk om katoen/polyester doek te nemen (ipv. Pvc doek) om condens te voorkomen.
Antwoord
Condens hoeft geen probleem te zijn, wij hebben voor en achter een stukje overhang waar het onderdoor waait. Boot wordt hiermee kurkdroog. Af en toe zit er inderdaad condens onder aan de tent, dat lijkt geen nadelige werking te hebben.
Als we de boot in het najaar afdekken staat er altijd wel een beetje water op het vlak. Dat is na een maand ook volledig weg.
Antwoord
(25-12-2015, 10:00)Jollenbaas schreef: Ik heb bij zeilmakerij Schokker een wintertent over de gehele jol laten maken.
Deze gaat 10 a 15 jaar mee en is in twee delen - die aan elkaar worden vastgezet - goed hanteerbaar.

Ik ken Schokker uit Volendam, vakmensen! Mag ik vragen wat een wintertent daar gekost heeft?
Bolschipper
Antwoord
(25-12-2015, 12:44)Eend schreef:
(25-12-2015, 10:00)Jollenbaas schreef: Ik heb bij zeilmakerij Schokker een wintertent over de gehele jol laten maken.

Ik ken Schokker uit Volendam, vakmensen! Mag ik vragen wat een wintertent daar gekost heeft?

Deze kost zo rond de € 3.000,00 a € 4.000,00 afhankelijk van grote/uitvoering.
De vorige tent van hun heeft het 12 jaar uitgehouden.
Als je het bedrag deelt door het aantal gebruiksjaren valt het best mee.  Sleepy

Op de website van zeilmaker Schokker is de oude tent (het roer blijft in de winter gemonteerd) te zien.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)