This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Peiling: Winter 2015: Gaat uw boot uit het water?
Onze boot gaat iedere winter uit het water.
30.77%
4 30.77%
Onze boot gaat deze winter uit het water, normaal gesproken niet.
0%
0 0%
Onze boot gaat deze winter uit het water; het varieert van jaar tot jaar.
15.38%
2 15.38%
Onze boot gaat deze winter niet uit het water; het varieert van jaar tot jaar.
30.77%
4 30.77%
Onze boot gaat deze winter niet uit het water, normaal gesproken wel.
0%
0 0%
Onze boot gaat nooit uit het water.
23.08%
3 23.08%
Totaal aantal stemmen: 13 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Winter 2015: in of uit het water?
Blijft uw boot deze winter in het water, of gaat ze eruit?
Bolschipper
Antwoord
De schouw gaat zo één keer per drie jaar op de wal voor onderhoud. In een stevige winter, wil de waterlijn nog wel eens door het ijs beschadigen. Met wat gewicht aan de giek buitenboord hang ik de schouw dan scheef en smeer ik de waterlijn even extra aan. 

Maar wie weet nog wat dat is: winter? Confused

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Boten blijven normaal gesproken altijd 's winters in het water. Nog nooit enige schade van gehad.
Antwoord
Onze gaat alleen er uit voor werkzaamheden.
Verder blijft ze er lekker in liggen, zo ben ik half jan weer aan het zeilen als de vorst niet door zet (en dat doet het toch niet)
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
1x in de 3 jaar en dan nog wel in Juni, vlak voor de vakantie. Na de meivakantie en voor de groe vakantie.
Voordelen:
- Hogere temperaturen.
- Werf is leeg, kan gewoon 2-4 weken blijven staan. Lagere prijs.
- Langer licht
- Beter voor de verf etc.
- Met schoon schip op vakantie.
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord
Gaat er elk jaar uit. Mag in de winterperiode niet voor de wal blijven liggen van vaarwegbeheerder. (provincie Drenthe) Houtwerk vergt elke winter weer onderhoud, en kan dan ook mooi binnen gebeuren.
[Afbeelding: xqdzdf.jpg]
Groet, Jack.
"Elke keer als je aan de kant van de meerderheid staat, is het tijd om stil te staan en na te denken." (Mark Twain)
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Antwoord
(30-12-2015, 21:35)popeye schreef: Gaat er elk jaar uit. Mag in de winterperiode niet voor de wal blijven liggen van vaarwegbeheerder. (provincie Drenthe) Houtwerk vergt elke winter weer onderhoud, en kan dan ook mooi binnen gebeuren.
Ziet er mooi uit Jack! (Zowel de Jol als haar winterverblijfWink)
Is dat je eigen schuur?
Bolschipper
Antwoord
(31-12-2015, 0:26)Eend schreef: Is dat je eigen schuur?

Daar istie ook gebouwd. Grootste breedte volgens tekening 294. Met berghout ca. 298. Deuropening 300. Ter hoogte van het berghout plak ik altijd karton op het metselwerk, en smeer het daarna in met groene zeep. Floept hij zo naar binnen of buiten.  Big Grin
[Afbeelding: 4l3omb.jpg]
Groet, Jack.
"Elke keer als je aan de kant van de meerderheid staat, is het tijd om stil te staan en na te denken." (Mark Twain)
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Antwoord
Big Grin 
Ik wordt hier altijd zó jaloers van.....  Sad

Ik heb in de binnenstad niet eens een schuur voor de fietsten... Sad
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord
(01-01-2016, 12:12)WADnWIND schreef: Ik wordt hier altijd zó jaloers van.....  Sad

Dan verhuis je toch naar Uitgatermeeden daar koop je voor een appel-en-een-ei een boerderij met een schuur waar je alle schepen van het forum(behalve die van Jack) kunt opslaan Big Grin

@Jack, een centimeter speling aan beide kanten dat lijkt me prutsen voor je hem echt door die deur hebt.

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Wij zijn ook jaloers... in de Randstad een rijtjeswoning hebbende...
En daarom blijft onze Jomanique in het water.
Ze mag het komende voorjaar even droog om het onderwaterschip te inspecteren en wat lak bijwerken voor ze naar Friesland gaat verhuizen. De Gouwzee en Markermeer zijn veel te onvoorspelbaar qua weer en wind. Aangezien we beide fulltime en zeer onregelmatig werken willen we op onze vrije dagen zoveel mogelijk los. We hebben gemerkt dat het vanaf de huidige haven te vaak te slecht weer is op die dagen dat we willen varen. Halverwege dit jaar staat de verhuizing gepland en we hebben daar heel veel zin in.
Hobbyzeilers, genieters. Eigenaren van de Grundel "Jomanique".

www.grundeljomanique.blogspot.nl
Antwoord
(01-01-2016, 12:12)WADnWIND schreef: Ik wordt hier altijd zó jaloers van.....  Sad

ME 2.....om jaloers van te worden...ook waardering , natuurlijk...heel mooi om dat zo te kunnen doen!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)