Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
winterwerk prefap
Om de winters door te komen en toch enigzins vooruit gang te boeken in de verbouwing van de boot ben ik vorige winter begonnen met het prefap maken van het nodige materiaal voor de betimmering. het grote voordeel is dat het meren deel van het werk in de ( verwarmde Big Grin ) garage schuur kan plaats vinden, een groot nadeel is dat het zuiver uitmeten en mallen erg nauwkeurig komt iets wat met alle krommingen en rondingen van een boot niet altijd meevalt.

Deze kast is kompleet gelakt en geheel klaar binnen een uur onder het gangboord geplaatst

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
Gaaf!

Heb je foto's van je werkplaats?

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Ja, heerlijk zo'n werkplaats! Staat nog op m'n verlanglijstje. Ik heb alleen de mazzel dat ik (nog) een kleine werkplaats aan boord heb. Scheelt een hoop geloop.

En het ziet er strak uit hoor allemaal jouw arbeid! Wat voor hout is dat wat je hebt gebruikt?
Antwoord
Nee ik heb geen foto's van de werkplaats maar het is een garage van 8 x 3,5 die eigenlijk veel te vol staat met gereedschap en materiaal ( hout ) waar ik geen afscheid van kan nemen. Door mijn werk en opvoeding heb ik geleerd redelijk zelf redzaam te zijn, dat is best handig het nadeel is echter dat je dan al snel een garage vol gereedschap hebt.

Het hout wat ik gebruik voor het interieur is hoofdzakelijk eiken af en toe koop ik een oude pakket vloer of een restpartijtje van een zagerij op, op die mannier hou ik betaalbaar mijn voorrraad op pijl.
Antwoord
Onze schouw heb ik betimmerd met een grenen vloer die ik voor een prikkie uit een leegstaande winkel heb gekocht. De onderkant in het zicht geeft een mooi schrootjes effect. Ik heb denk ik net genoeg om de rest van de betimmering af te maken.

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Wauw, dat ziet er echt mooi uit! Krijg meteen zin om onze intimmering ook aan te pakken. Maar we moeten eerst maar eens ermee varen. Dan kom je vanzelf ook van alles tegen wat je onhandig vind en wil aanpassen of juist wil houden.

Hoe maak je mallen? Op karton de kanten 'overtrekken' waar de kastjes de muur en het gangboord raken?
Plattegrondje erbij misschien?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)