This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Peiling: Heb je een marifonie certificaat ?
Nee, en ook geen marifoon
20.00%
6 20.00%
Nee en wel een marifoon
3.33%
1 3.33%
Basiscertificaat
43.33%
13 43.33%
Marcom - B
10.00%
3 10.00%
SRC
10.00%
3 10.00%
Marcom - A
10.00%
3 10.00%
LRC
0%
0 0%
Anders (toelichten)
3.33%
1 3.33%
Totaal aantal stemmen: 30 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 12 stemmen - gemiddelde waardering is 3.42
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Marifoon certificaat
Basis certificaat
Advansea FX-400
Groet

Ad

’t Mag waaien, stil staan, vloeien of ebben,
Wie niet waagt, die zal niet hebben.   (Cats)
Antwoord
Had al gemeld dat ik m'n basiscertificaat heb, maar nog niet welke marifoon(s). Als vaste een Standard Horizon GX2100 (met ingebouwde AIS ontvanger), waar een Navilock GPS aan gekoppeld zit zodat je ook kan zien hoever de schepen bij je vandaan zijn en hoe hard je zelf vaart. Als handheld nog een Icom M73 EURO Plus.
Antwoord
Op dit moment heb ik een boekje van de ANWB in huis, welk certificaat heb ik eigenlijk voor het Wad nodig? Is het basiscertificaat voldoende?

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Als je een standaard marifoon hebt is dat voldoende.
Als je marifoon DSC heeft dan heb je Marcom B nodig.
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
SRC is een sterk op de praktijk gerichte Engels (RYA) certificaat dat als alternatief kan bieden voor pleziervaart voor Marcom B.  Zie http://aquaplanning.org/index.php/nl/src...oon-cursus voor meer uitleg.
Antwoord
Heeft iemand nog een theorieboekje basiscertificaat of Marcom-B liggen om eens door te lezen deze winter.
Groeten René

vaar en restauratie blog Bruinvisch

"Believe me, my young friend, there is nothing—absolute nothing—half so much worth doing as simply messing about in boats"

Antwoord
(15-12-2015, 8:57)Bruinvisch schreef: Heeft iemand nog een theorieboekje basiscertificaat of Marcom-B liggen om eens door te lezen deze winter.

Alternatief voor boekje is : http://www.egmdss.com/gmdss-courses/
Antwoord
(15-12-2015, 8:57)Bruinvisch schreef: Heeft iemand nog een theorieboekje basiscertificaat of Marcom-B liggen om eens door te lezen deze winter.

Ja heb ik wel voor je, geef cursus, dus dan moet ik altijd het nieuwste boekje hebben, dus die van de vorige keer kan wel jouw kant op.
Antwoord
(17-12-2015, 20:48)doc_nl schreef:

Ja heb ik wel voor je, geef cursus, dus dan moet ik altijd het nieuwste boekje hebben, dus die van de vorige keer kan wel jouw kant op.

Heb je via het forum een pb gestuurd.
Groeten René

"Believe me, my young friend, there is nothing—absolute nothing—half so much worth doing as simply messing about in boats"

Antwoord
Ja, pb gezien. Moet even graven naar boekje, want degene die ik als eerste pakte bleek toch de meest recente druk te zijn. Maar heb ook nog een iets eerdere dacht ik. Je hoort asap van me

Sent from my iPhone using Tapatalk
Antwoord
Kan ik van iemand de cd-rom, voor het oefenen van de examens voor het basiscertificaat, overnemen?

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
(07-02-2016, 20:51)Pylk schreef: Kan ik van iemand de cd-rom, voor het oefenen van de examens voor het basiscertificaat, overnemen?

Ik heb hier nog een. Uitgave 2007-Versie 8.50

Groet, Jack.
"Elke keer als je aan de kant van de meerderheid staat, is het tijd om stil te staan en na te denken." (Mark Twain)
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Antwoord
Is er intussen veel veranderd?

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Ik heb geen idee. Vermelde het alleen om te voorkomen dat je na ontvangst zou melden; 'Hier heb ik niks aan'.
Misschien dat een van de andere forumleden er iets over kan zeggen.

Groet, Jack.
"Elke keer als je aan de kant van de meerderheid staat, is het tijd om stil te staan en na te denken." (Mark Twain)
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Antwoord
Examenregeling frequentiegebruik 2008

http://wetten.overheid.nl/BWBR0024285

http://wetten.overheid.nl/BWBR0024285/ge...08-02-2016

Hier staat in wat de exameneisen zijn
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord
Hallo Jack, bedankt voor het aanbod, ik ben bang, gezien de wijzigingen van 2008, dat ik beter een recentere versie kan nemen :-(

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Ik heb net de verschillen bekeken.
Er zijn wat extra uitleg balken verplaatst en bij de marifoon kanalen voor bruggen en sluizen zijn 84 en 85 er af gehaald tussen 2007 en 2014(laatste versie).
Niet veel dus, maar er zijn eigenlijk ook geen veranderingen geweest.
Als iemand nog een versie uit 2007 wil, dan heb ik er een.
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
Ik wacht nog even af wat doc_nl voor mij heeft. Anders graag.
Groeten René

Antwoord
Helaas heb ik geen "verouderde" meer liggen. Voor iPhone is er een handige oefen app trouwens, aanrader!
Antwoord
Gisteren heb ik het marifoondiploma binnengekregen Smile , nu het certificaat en de marifoon nog.

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Gefeliciteerd Pylk !!
Antwoord
Gefeliciteerd
Als we elkaar tegen komen gaat we wel 'even dubbel'
Staat vast niet in je marifoon boek
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
Kanaal 77 sociaal verkeer zie oefenen kies voor overhoren.
Ook handig om het internationale letteralfabet te oefenen

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Ff dubbel dus
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
(16-06-2016, 7:08)Pylk schreef: Gisteren heb ik het marifoondiploma binnengekregen Smile , nu het certificaat en de marifoon nog.

Zullen we zeggen dat je je bedienings-certificaat nu binnen hebt, maar je moet nog een vergunning regelen....

What's in a name..
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)