This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Peiling: Heb je een marifonie certificaat ?
Nee, en ook geen marifoon
20.00%
6 20.00%
Nee en wel een marifoon
3.33%
1 3.33%
Basiscertificaat
43.33%
13 43.33%
Marcom - B
10.00%
3 10.00%
SRC
10.00%
3 10.00%
Marcom - A
10.00%
3 10.00%
LRC
0%
0 0%
Anders (toelichten)
3.33%
1 3.33%
Totaal aantal stemmen: 30 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 12 stemmen - gemiddelde waardering is 3.42
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Marifoon certificaat
Tja, dat is vast ook goed :-P

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
(16-06-2016, 22:07)Eddy Keijzers schreef: Als we elkaar tegen komen gaat we wel 'even dubbel'

Gatsie!  Huh

Groet, Jack.
"Elke keer als je aan de kant van de meerderheid staat, is het tijd om stil te staan en na te denken." (Mark Twain)
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Antwoord
(18-06-2016, 12:13)popeye schreef:
(16-06-2016, 22:07)Eddy Keijzers schreef: Als we elkaar tegen komen gaat we wel 'even dubbel'

Gatsie!  Huh

Groet, Jack.

Niet gatsie, maar vak jargon.
Dubbel slaat op de 2x7
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
(18-06-2016, 14:46)Eddy Keijzers schreef:
(18-06-2016, 12:13)popeye schreef:

Gatsie!  Huh

Groet, Jack.

Niet gatsie, maar vak jargon.
Dubbel slaat op de 2x7
Sorry. Mijn dirty mind speelde weer op. Ik verwachte net zoiets als 69. Blush 

Groet, Jack.
"Elke keer als je aan de kant van de meerderheid staat, is het tijd om stil te staan en na te denken." (Mark Twain)
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Antwoord
ik heb een basis cert en handheld...zo voor de nood en om te beginnen...ps 69 = ging en gang ! smiles
Antwoord
Morgen komt mijn marifoon binnen een Standard Horizon hx300E die hoef ik niet in te bouwen: beetje lui Blush
Al googelend kwam ik goede reviews tegen, ik ben benieuwd.

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Vast leuk voor bruggen en sluizen, maar het bereik lijkt niet op dat van een marifoon met antenne in de mast . Smile
Antwoord
(06-07-2016, 0:01)Fred schreef: Vast leuk voor bruggen en sluizen, maar het bereik lijkt niet op dat van een marifoon met antenne in de mast . Smile

Om die reden heb ik juist een vaste en een een handmarifoon.
De handmarifoon gebruik ik voor bruggen, dan ontvang ik in Aalsmeer tenminste niet de Maas approach en de bruggen in Gouda samen met de bruggen over de ringvaart van de Haarlemmermeer.
De vaste staat altijd op 10 of het blokkanaal.
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
(06-07-2016, 6:48)Eddy Keijzers schreef:
(06-07-2016, 0:01)Fred schreef: Vast leuk voor bruggen en sluizen, maar het bereik lijkt niet op dat van een marifoon met antenne in de mast . Smile

Om die reden heb ik juist een vaste en een een handmarifoon.
De handmarifoon gebruik ik voor bruggen, dan ontvang ik in Aalsmeer tenminste niet de Maas approach en de bruggen in Gouda samen met de bruggen over de ringvaart van de Haarlemmermeer.
De vaste staat altijd op 10 of het blokkanaal.

Heb je ook last, dat de ene marifoon de andere weg drukt?
Antwoord
(06-07-2016, 15:48)wim schreef: Heb je ook last, dat de ene marifoon de andere weg drukt?

Nee, niet dat ik me dat herinner.  Ik vaar al weer een jaar of drie niet meer met eigen boot en heb dus ook geen marifoon meer.
Antwoord
(06-07-2016, 15:48)wim schreef: Heb je ook last, dat de ene marifoon de andere weg drukt?

Nee, maar ik zend ook nooit te gelijk met twee marifoons.
En zeker niet op het zelfde kanaal, dan gaan ze rond zingen.
9m Huitema Aphrodite
Antwoord

Dat is heel normaal en ligt binnen de natuurkundige eigenschappen van zenders en ontvangers.
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord
(06-07-2016, 21:45)WADnWIND schreef:

Dat is heel normaal en ligt binnen de natuurkundige eigenschappen van zenders en ontvangers.

Niets aan te doen?
Antwoord
Ik heb volgens mij ook wel eens setjes gezien waarbij er een losse handset als onderdeel van een vaste opstelling fungeerde.  Dus een soort draadloos station van de vaste marifoon. 
http://shipsoft.nl/blog/?product=navicom...-bluetooth ?
Antwoord
(07-07-2016, 18:24)wim schreef:
(06-07-2016, 21:45)WADnWIND schreef:

Niets aan te doen?

Jawel, de fysieke afstand tussen de antenne groter maken, of een elektronika ontwerp maken wat er wel tegen kan, maar peperduur.
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
- Echte schippers dragen nooit een rode broek  Big Grin
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)