This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Farymann A40
Iemand ervaring met dit 1 cilinder motortje? Ik weet dat onderdelen schaars beginnen te worden maar het is zo geweldig eenvoudige motor. Directe koeling (geen warmtewisselaar) spatsmering (geen oliepomp / oliefilter)

Natuurlijk is het echt een hulpmotor met maximaal 10 PK vermogen maar ik vind het wel wat hebben. De A40 is het broertje van de A30 maar dan met een horizontale cilinder.
Antwoord
Ja, wel wat aan gesleuteld vroeger.
Onderhoudje
Kleppen stellen
Wat van een vriend

Huitema Zeeschouw 9m
Aphrodite Aalsmeer
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
Vandaag de groffilter gedemonteerd. Lijkt origineel Purolator.

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
(25-03-2017, 21:35)Nieuwe Maan schreef: Kan geen foto plaatsen, te groot.

[offtopic]
http://www.webwijzer.nl/foto/hoe-kan-ik-...einen.html
[/offtopic]
Antwoord
Vandaag de impellor gechekt, helaas moet je eerst de startmotor uitbouwen om bij de waterpomp te kunnen. Gelukkig heb je die dan ook weer eens in je handen en kan de rest van het blok meteen eventjes gereinigd worden. Foto volgt.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)