This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vlakdikte meting
Niet hetzelfde onderwerp als verzekeringen maar wel met het doel de verzekering voor te zijn. Hoe vaak moet een vlakdikterapport worden opgesteld vindt jouw verzekeraar?

Wanneer sluit jouw verzekeraar de dekking tegen zinken uit als het vlak te dun blijkt? Ik heb net een WA polis voor een jaar afgesloten bij Eerdmans en die komen achteraf met de clausule dat indien achteraf blijkt dat er schade is doordat de huid dunner dan 3 mm wordt gemeten zij niet tot dekking overgaan.

Om aan te tonen dat dit niet het geval is moet er een keuring van 500 euro excl BTW worden uitgevoerd en hoe lang is die keuring dan van kracht?

Ik vind het een raar verhaal en ondoorzichtig. Lijkt me meer dan logisch dat een verzekeraar hiervan vooraf melding van moet maken bij het aanbieden van een offerte.
Antwoord
Het lijkt me dat dit soort zaken bekend zijn voordat je een verzekering afsluit, door bijvoorbeeld in de polisvoorwaarden op te nemen.  Vreemde zaak als dat pas aan het licht komt als de verzekering al is afgesloten.  Indien deze voorwaarden geen onderdeel uitmaakten van de overeenkomst ten tijde dat je de verzekering afsloot lijkt me dit ook niet rechtsgeldig dan wel een grond om de verzekering te beëindigen vanwege het wijzigen van de voorwaarden in het nadeel van de klant.  Maar de vraag is dan uiteraard of er niet ergens een verwijzing dan wel kleine lettertjes zijn te vinden waar dit in werd aangegeven.

De voorwaarden zullen dan ook bepaald worden door de verzekeraar.
Antwoord
Helemaal mee eens, ik wil graag begrijpen hoe onze verzekeraars en intermediairs hier mee omgaan, daarom zou het fijn zijn meerdere voorbeelden op een rij te kunnen zetten wie reageerd?.?.?
Antwoord
Toen wij het schip wilde kopen en verzekeren bij de EFM, kwam er gratis een surveyor die o.a. vlakdikte meting deed.
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: https://www.palingaak.nl/
Antwoord
Iemand ervaring met Nagelhard uit Vijfhuizen?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)