This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke waterafscheider kiezen
Voorkomen is beter dan genezen. Voor mijn oude ééncilinder Farymann niets dan de beste brandstof dus nieuwe tank, nieuwe brandstofleidingen en een nieuwe waterafscheider. Ik heb nog een Delphi 296 liggen, nooit gebruikt. Met een glazen kom waarin je heel mooi kunt zien of er water in de diesel zit.

Iemand (goede) ervaring met dit filter?
Antwoord
Heb hem er al jaren tussen en bevalt wel goed, er is overigens wel veel beter op de markt dan kom je in separ filters terecht kost wat maar dan heb je ook wat , maar voor een motor zoals beschreven voldoet het delphi filter meer dan voldoende
Hou de goede kant boven
www.zeeschouw-hereditas.jouweb.nl
Antwoord
Wij hebben hem ook er tussen. Vroeger ook altijd gehad op de klippers.
Wel een belangrijke tip:
Sluit het filter expres verkeerdom aan!!

Nu gaat de gasolie van boven naar beneden naar de glazen kom en verder. Vuil blijft op het filter liggen en verstopt. water moet er evengoed eerst helemaal doorheen naar de glazen kom.

Bij andersom aansluiten moet de gasolie van onder naar boven. Al het zwaardere vuil en water blijven direct onderin de glazen kom liggen en het filter wordt daardoor minder belast en gaat langer mee.
je ziet eerder het vuil en zooi.
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
Antwoord
Goed verhaal, ik denk dat een forum hier zijn kracht toont. Ik laat jullie mijn ervaringen weten.
Antwoord
Wij hebben er ook gewoon een delphi filter tussen, doet het prima.
Kom, hijs de boeg en gijp de kiel
Fok de kluiver en aan het wiel
Oh, strijk het zwaard en reef de mast
Houd de wind aan bakboord vast...

www.zeeschouwostara.nl
www.facebook.com/zeeschouwostara
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)