Waardering:
  • 4 stemmen - gemiddelde waardering is 2.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De bouw van een Kinderdijker hoogaars
Het verhaal van de bouw van deze Kinderdijker hoogaars stond ooit in de Spiegel van de Zeilvaart.

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
(06-04-2013, 11:48)Pylk schreef: Het verhaal van de bouw van deze Kinderdijker hoogaars stond ooit in de Spiegel van de Zeilvaart.

Dit scheepje genaamd "Saeftinghe" is sinds dit voorjaar in mijn bezit. Ik heb haar overgenomen van de bouwer.

Tot nu toe heb ik er een lange tocht op zitten van Noord Groningen (jammer genoeg op de motor) naar haar nieuwe ligplaats in Zwartsluis en heeft ze ook in Meppel gelegen tijdens het grachten festival. Komende zomer hoop ik vele tochten te maken in de kop van Overijssel om te ontdekken hoe ze zeilt. Komende winter zal er groot onderhoud nodig zijn en wellicht ook aanpassingen aan de tuigage afhankelijk van de ondervindingen deze zomer.

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Leuk scheepje, ik hoop dat je er veel plezier mee hebt.  Een mooie wimpel (vleugel) zou haar goed staan Wink Welkom op het forum.
Antwoord
Welkom
Mooi schip

Huitema Zeeschouw 9m
Aphrodite Aalsmeer
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
Hout is goud.
Bolschipper
Onze Kooijman & de Vries Vollenhovense Bol 8.10 "Gouden Eend"
Antwoord
Mooi hoor, weer een houten platbodem erbij op het forum.
Groeten René

vaar en restauratie blog Bruinvisch

"Believe me, my young friend, there is nothing—absolute nothing—half so much worth doing as simply messing about in boats"

Antwoord
Gaaf schip!!
Ik zag haar vorig jaar bij Zoutkamp liggen, toen was de lakkaag nogal slecht. Volgens de havenmeester was de hechting niet goed. Het wordt straks vast weer een pareltje.

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)