Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(zwem)traptreden
(08-11-2017, 16:39)Bruinvisch schreef: Op onze houten zeeschouw vinden we een houten trappetje de meest sympathieke oplossing. Het idee is toch wel om deze aan de spiegel te bevestigen. 

[Afbeelding: %2524_86.JPG] [Afbeelding: %2524_86%2B%25282%2529.JPG]

Mooi trappetje, René. Aan zoiets zit ik ook te denken voor onze Vollenhovense Bol. Hoe ziet het er nu uit?
K&dV Vollenhovense Bol 8,50 (leuk en praktisch). Eerder K&dV Zeeschouw 7,35 (leuk, niet praktisch) en Super Favorite (praktisch, niet leuk). Live and learn ...
Antwoord
Ongeveer hetzelfde, trapje is nog steeds niet geplaatst.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Groeten René

vaar en restauratie blog Bruinvisch

"Believe me, my young friend, there is nothing—absolute nothing—half so much worth doing as simply messing about in boats"

Antwoord
Big Grin  Tijd gaat snel, hè?
K&dV Vollenhovense Bol 8,50 (leuk en praktisch). Eerder K&dV Zeeschouw 7,35 (leuk, niet praktisch) en Super Favorite (praktisch, niet leuk). Live and learn ...
Antwoord
Ik wil op mijn Vollenhovense Bol 8,5 m traptreden plaatsen. Onder water rvs beugels, boven water handgrepen van teak.
Wat ik in deze draad niet tegengekomen ben, is de vraag aan welke kant? Bakboord of stuurboord, afhankelijk van de draairichting van de schroef.
Antwoord
Bij ons aan bakboord, omdat de uitlaat aan stuurboord zit. Onder water zet je waarschijnlijk alleen je voeten op de steunen. Daar kun je dus ook voor RVS hoeklijn kiezen in plaats van beugels.
Dat remt volgens mij minder en is fijner om je voeten op te zetten.
Antwoord
De beugels heb ik al in huis. Mijn vraag gaat eigenlijk over het roergedrag. Ik heb een rechtsdraaiende schroef en vraag me af wat de invloed is van de beugels onder water.
Antwoord
Als ik het zo in probeer te schatten zou ik denken dat de remmende werking van de beugels als het al significant is het roer naar een kant drukt. Kan het niet onderbouwen maar denk dat dat groter is dan de remmende werking op de romp waardoor de richting ook beinvloed wordt.

Met een rechtsdraaiende schroef loopt de kont bij voorwaardse snelheid naar stuurboord. Om dit op te heffen zou je het roer dan dus aan bakboord wat af moeten remmen, dus beugels aan bakboord.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)